דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / מהיכן נובעת הרב גוניות של העולם?

מהיכן נובעת הרב גוניות של העולם?

שאלה: מהו השורש הרוחני של מרחב תלת ממדי והאם יש העדפה לצד מסוים מארבעת הצדדים של האור?

תשובתי: מרחב תלת ממדי נובע ממבנה ה"פרצוף" הרוחני שמורכב משלושה חלקים. כל חלק כלול משלוש ספירות: כתר, חכמה, בינה. לאחר מכן חסד, גבורה, תפארת ואז נצח, הוד, יסוד ולבסוף מלכות. ההשתקפות של דמות תלת ממדית מהווה קובייה שמורכבת מארבעה חלקים. החלקים תואמים לארבע דרגות: חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות. בין דרגת חכמה לדרגת בינה קיימת "פרסא" שעליה משפיע מלמעלה אור חכמה ומלמטה היא מקבלת מ"זעיר אנפין". לכן יש במרובע את היסודות של כל אותיות האלף-בית, הן כולן מורכבות מהשפעות הדדיות שונות בין חכמה, בינה, זעיר אנפין, מלכות.

שאלה: האם יש קשר לארבעת כיווני רוחות השמים בעולם: צפון, דרום, מערב, מזרח?

תשובתי: כן. "צפון" זה חכמה ו"דרום" בינה. זעיר אנפין ומלכות נמצאים באמצע. בעולם הרוחני זה לא קיים אלא אנו אומרים כך רק כדי להבהיר במקצת את היחסים ההדדיים בין הכוחות הרוחניים. (אני ממליץ לקרוא את הספר "עץ החיים" שבו מוסבר הכול במפורט כולל שרטוטים שערך בעל הסולם).

שאלה:  בעולם יש השתקפויות רבות ורבגוניות גדולה, כמה כוחות יש בעולם הרוחני?

תשובתי: ברוחניות קיימים שני כוחות: השפעה וקבלה, מתוך שילובים שונים ביניהם נובעות כל ההשתקפויות בעולמנו.

הערה: לדבריך קיימת כמות גדולה מאוד של כוחות שלא משתקפים בעולמנו, אלא מתגלה חלק מינימלי שלהם.

תשובתי: העולם שלנו מהווה העתקה קטנה מהקיים בעולם הרוחני. ברגע שאדם מתחיל להרגיש את העולם הרוחני, דברים חדשים רבים נגלים לפניו.

שאלה: לשם מה אנחנו מרגישים את עולם החומר, מהי מטרת העולם הגשמי עבור ההתפתחות הרוחנית?

תשובתי: האנושות צריכה להתפתח מתוך משהו. כמו תינוק שגדל, בתחילה הוא לא יודע ולא מבין דבר וצריך לחנכו, לגדלו, לפתחו, עד שהוא מתחיל בהדרגה לבצע פעולות בעצמו, כך גם העולם שלנו. העולם שלנו איננו מבנה פשוט, בתוכו אנו "מעבדים" את עצמנו עד תום. עלינו להילחם באגו, לנצחו ולהשיג את מצב גמר התיקון השלם. לאחר מכן, נתקיים ב"מצב" אחר, בממד אחר, שאליו עוברים המקובלים ועם הזמן כל העולם גם יגיע אליו.

שאלה: לשם מה אני רואה עכשיו שולחן, בני האדם, הרים, נהרות?

תשובתי: אתה רואה העתק מכל הקיים בעולם העליון כדי שתוכל "לתקן" את עצמך בהתאם אליו. אדם לא יודע מה הוא עושה בעולם, אלו כוחות משפיעים עליו, כיצד הוא משפיע עליהם דרך חיי היומיום שלו אבל בכך הוא גם מתקן את עצמו.

מתוך שיעור וירטואלי בנושא "גיאוגרפיה קבלית" 14.8.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest