דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהיכן מתחיל הסולם הרוחני

מהיכן מתחיל הסולם הרוחני

laitman_2010-04-14_7328_u-70.jpg

הרגשת השׂנאה והפרוד, היא מנוף להתקדמות. אם האדם אינו מגלה בתוכו את הרע, זה אומר, שהוא עדיין לא הגיע אל האמת. אנשים מגיעים ללמוד קבלה, אך יכולים בינתיים להימצא בכזה שלב, שעדיין לא מגלים, עד כמה הם רחוקים מתכונת ההשפעה הרצויה. מבחוץ אף אחד אינו רואה מה הוא מרגיש ועד כמה הוא קרוב לאמת, ולכולם נדמה שהכל בסדר.

הכל נמדד ביחס לרצון להתחבר. בו ברגע שהאדם מתחיל לתאר לעצמו את הרצון הזה לחיבור, ואוחז בו כנקודת המפתח העיקרית, הוא מגלה את תחילתו של הכלי הרוחני שלו, ואז הוא כבר מתחיל לעבוד עם הבנות ומושׂגים נכונים. ועד שהוא לא משיג את ההרגשה, שכל המילוי הרוחני נמצא בתוך החיבור בין החברים, משמע שהוא עדיין לא הגיע אפילו לתחתית הסולם הרוחני.

ויכול גם להיות, שהאדם הוא מאוד פעיל ועובד הרבה, אך כל זה רק אגואיסטי ומבוסס על האגו שלו. והוא, אפילו לא רואה שעובד רק למענו, ושבמאמצים האלה אין אפילו גרם אחד של התפתחות לכיוון ההשפעה. אולם נאמר: "פרוטה לפרוטה מצטרפת לחשבון גדול", ולאט לאט האדם בכל זאת מתקדם ומגיע לשלב הבא.

עלייה וירידה נמדדים רק ביחס לאיחוד בקבוצה, כי רק בו מתגלה הכלי הרוחני. תחילה צריך להרגיש את כוח האיחוד ככוח אחד שמורכב מהרבה כוחות שיוצרים את עוצמתו. ואילו כאן כביכול נוצרת תלות הפוכה: ככל שפוגשים ביותר כוחות שונים וזרים, כך הם משׂיגים עוצמה גדולה יותר, בכך שמתאחדים יחד לכוח אחד. ואם הכוחות הזרים זה לזה התחברו בצורה נכונה לכוח האחד הזה, אז מתגלה בו הנחיצות לגילוי ההשפעה, כוח הבורא, והגילוי מגיע.

אנחנו לא צריכים עכשיו לנסות לתאר לעצמנו, כיצד הוא נראה, הבורא שיתגלה בינינו. אך אם הקשר הזה לפחות יתקדם איכשהו לצורתו האמיתית, להרגשת הקשר האמיתית, אז אנחנו נתחיל להרגיש בו חסרון של מילוי, כמו בכלי ריק. אני ארצה להרגיש השפעה ואהבה אמיתיים, ולא את אותה האהבה שחשבתי שישנה בעולם הזה! ואז יתגלה הרצון, שימשוך מילוי רוחני, והוא לא יהיה דומה לשום דבר, שאנחנו יכולים עכשיו לדמיין לעצמנו!

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 11.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד לשוט במפרשים פרושים כנגד הרוח
השכר עבור עבודתי
אל האיחוד, דרך המדבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest