דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהיכן ישנם בתוכי גֵנים רוחניים?

מהיכן ישנם בתוכי גֵנים רוחניים?

מיכאל לייטמן

בחלק  ז' ב"תלמוד עשר הספירות", אותו אנחנו לומדים עתה, מסופר על ירידת העולמות ממעלה למטה ושבירתם. חשוב לנו לדעת את זה כדי להבין את טבע הדברים, ומהם כבר להבין כיצד לעלות, על ידי התיקונים הקטנים שלנו ועל ידי פעולות העזר הבלתי ישירות, שבכך אנחנו מכינים את עצמנו לעלייה הזו. כל פעולה קטנה כזאת מכינה פעולה גדולה יותר בעתיד.

בזמן ירידת העולמות, שבירה גדולה אחת הולידה המוני פעולות קטנות. וכעת אנחנו, בעלותנו ממטה למעלה, מבצעים המון פעולות קטנות שבהתחברותן אנחנו מזמינים פעולת תיקון אחת גדולה. כך תיקונים קטנים מתמזגים למצב אחד, גמור, מתוקן לחלוטין, גמר התיקון.

כמובן שמטרתו העיקרית של הלימוד הוא למשוך את המאור המחזיר למוטב. ובכל זאת חשוב לנו לפחות במקצת לדעת על התהליכים המתרחשים ברוחניות. אנחנו לומדים בכזה פירוט על שבירת העולמות, כדי להצדיקה ולהבין את נחיצותה! הודות לשבירה אנחנו כעת נמצאים למטה, מחזיקים בכל נתוני המידע (הרשימות) עבור העלייה וההשׂגה של גמר התיקון הסופי.

חסר לנו רק האור העליון שייקח את נתוני המידע האלה, יחברם עם החומר שבתוכו אנחנו נמצאים, עם הרצון, ויישׂמם זה על גבי זה! הרשימו הוא כמו תוכנת מחשב, אני מכניס דיסק עם תוכנה לתוך המחשב, ושם בפנים הכול, מתארגן ומקבל צורה של התוכנה הזו. באופן זהה פועל הרשימו.

כל רשימו שבא, אני חייב ליישׂם ("לתפור") על החומר שלי, כדי שהוא "יחדש" אותו, יארגן אותו לכדי מערכת, "יחרוט" ממנו איזו צורה מוגדרת. יש ברשותי גֵן עם מידע (רשימו), חומר (רצון) שגם כן מתגלה, ועליי רק להלביש אחד על השני ולעשות סדר, זה נעשה על ידי האור המקיף.

כלומר יש ברשותי שני רכיבים, עליי רק לקבל את השלישי, החסר, את כוח הבורא. הפרק שמספר על שבירת העולמות מסביר לי מהיכן נוצרו בתוכי כאלו גֵנים פנימיים של מידע, ונותן לי להרגיש את המהות הפנימית שלי.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 15.07.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
אנחנו יכולים לשנות את כל הבריאה!
ממעלה למטה וממטה למעלה בסולמות הרוחניים
סרט נע רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest