מהו כוח החיים?

שאלה: בעבר כתבת בבלוג שלך: "כל עוד אדם לא פיתח בתוכו את הנשמה, יש לו מה שנקרא אנרגיית חיים, אנרגיה, כמו לכל ייצור חי". מהו הכוח הזה, שאין לו שום קשר לנשמה?

תשובתי: באדם קיים כוח אגואיסטי, התענוג שלו, המילוי שנקרא כוח החיים (מהמילה הלטינית vitalis) יש בו חיים. הוא קיים בכל הדרגות שבעולם הגשמי. רק שבנו, בנוסף לאגו הבהמי ששואף לשמור על עצמו בצורת חיים נורמלית, ישנו אגו נוסף, כאשר האדם בהביטו על אחרים, רוצה את מה שיש אצלם אפילו אם זה מזיק לו. העיקר, שזה יהיה אצלו ולא יהיה אצל אחרים.
כוח החיים כל הזמן משתנה, גדל. אין לו תנועה אחורה, אלא רק קדימה, רק בהגדלת התכונה האלטרואיסטית. לכן הנשמה גדלה ללא הפסקה. הגדילה שלה נעשית בסינוסיאדה: עלייה וירידה, עלייה וירידה. אבל הירידות, בדיוק כמו העליות, הן הצטברות הפוטנציאל של הנשמה.
שאלה: כלומר, בגוף הביולוגי יש נשמת חיים?
תשובתי: לא, האגו מצטייר לנו בצורה של הטבע הדומם, הצומח והחי, או של הגוף הבהמי שנראה כאדם. ואילו כוח החיים מחייה את הגוף הזה, את החומר הזה, המורכב מאטומים ואלקטרונים. אם נכנסים לעומק החומר, אנחנו לא נגלה דבר, פרט לריקנות. בתוך כל אטום יש 99 פלוס ו – 99 ריקנות. וכל השאר שמסתובב, זו רק אנרגיה, כולל גם הגוף שלנו.
אנרגיה, זה רצון! לכן כוח החיים, זו פשוט אנרגיה שמצטיירת לך כגוף, מצטיירת על המצע שלך, על פני הרצון שלך ובאופן כזה אתה רואה אותו. כך אתה מתאר לעצמך את כל העולם.
שאלה: יוצא, שאני רואה את האנרגיה הזאת בצורה של גוף חלבוני, ואילו את כוח החיים, כלומר את האנרגיה עצמה, אני פשוט לא רואה?
תשובתי: אתה לא רואה אותה, מפני שאין לך מצבים פנימיים תואמים לה. אם היו לך מצבים כאלה, אז היה על פני מה להרגיש אותם. אתה מרגיש רק כוחות אגואיסטיים, מפני שאתה מסוגל לתפוס אותם, ואילו את יכולת התפיסה של הכוחות האלטרואיסטיים אין לך בינתיים.
שאלה: אז מה נשאר לאחר מות הגוף, אם האדם זו אנרגיה?
תשובתי: אנרגיית חיים מסוימת שבו עוברת מדרגה אחת לדרגה אחרת. בהתאם לחוק שימור האנרגיה, שום דבר אינו נעלם בעולם.
שאלה: כלומר, מנקודת מבטה של חכמת הקבלה, אין מוות?יש מעבר של מצבים?
תשובתי: אין מוות. וגם חיים בעצם אין. בחכמת הקבלה, חיים נקראים תכונת ההשפעה, שגם היא איננה בעולם הגשמי. לכן, כל מה שמצטייר לנו נקרא "עולם מדומה".

מתוך שיעור וירטואלי, 10.06.2018

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest