דף הבית / יחסים / מהו "טוב" לפי חכמת הקבלה

מהו "טוב" לפי חכמת הקבלה

שאלה: מה משמעות ה"טוב" לפי חכמת הקבלה? האם תוכל לתת דוגמה?

תשובתי: איני יכול לתת דוגמה ל"טוב", מפני שלא ניתן להראות זאת. לעשות "טוב" לאנשים, כלומר לספק את הבקשות והדרישות שלהם בעולמנו, זה לא מה שנקרא "טוב" ברוחניות. בעולמנו הגשמי אין שום תוצאות חיוביות, מהדחפים "הטובים" שלנו. ארגונים ואנשים רבים עושים "מעשים טובים" עבור אחרים, אך משום מה לא רואים תוצאות נכונות וטובות ממעשיהם, מפני שלצורך זה עליהם לדעת קודם את תוכנית הבריאה, את המבנה הפנימי של העולם ומערכת הכוחות שמשפיעים עליו, ולפעול בהתאם להם.

תארו לכם שאתם נכנסים למחשב, מבלי להבין איזו תוכנה מפעילה אותו. מה תוכלו לעשות? כך גם בעולם, במערכת הבריאה, זה כמו מחשב ענק שנמצא לפנינו ואנחנו נכנסים לתוכו מבלי להבין שהמחשבות, הרגשות ובמיוחד היחסים ההדדיים בינינו, משפיעים על כל הטבע בצורה פעילה ומדויקת מאוד. כאשר היחסים בינינו בנויים בצורה שאינה תואמת את תוכנית הטבע, אז אנחנו טועים ו"לוחצים על הכפתורים הלא נכונים". אנחנו לא רואים את "המקלדת" ואת הפעולות שאנו עושים עליה, ולכן התוצאה היא אנושות "מקולקלת", משברים ובעיות בכל תחומי החיים.

איננו מבינים מה באמת טוב עבור הזולת. עבור האחד זה לשתות ולאכול, עבור השני זה לבלות במסיבה, עבור השלישי זה לשהות על אי בודד, וכולי. לכל אחד דרישות וצרכים משלו, לכן אנחנו כביכול עושים דברים טובים זה לזה,  כמו שנאמר "הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות", מפני שאנחנו לא מבינים מהן "כוונות טובות". אילו הן היו נכונות, כלומר בהתאמה נכונה בינינו לבין הטבע, היתה זו הדרך ל"גן עדן". הכל היה יפה וטוב – האוויר נקי וצח, השמש מלטפת והצפורים מצייצות. אלא שהעולם הוא אחר לחלוטין – עננים רדיואקטיביים תלויים מעלינו, האדמה בוערת ומזוהמת מתחתינו, והעתיד מאוד לא רגוע, מפני שאיננו יודעים כיצד להשפיע נכון על העולם. עלינו למחוק את תפיסתנו השגויה לגבי המושגים "טוב" ו"רע", וללמוד את משמעותם הנכונה לפי הטבע, תפיסה המנוגדת לנו לחלוטין, מפני שנבראנו הפוכים לטבע, בצורה אגואיסטית. רק אם נתעלה מעל האגו שלנו, נוכל לברר את המושגים האלה באופן אובייקטיבי, נבין את טיב היחסים בינינו לבין הטבע ונוכל לפעול בצורה נכונה.

שאלה: לסיכום, תוכל להגדיר בקצרה מהו "טוב" מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: "טוב" זה כל מה שמאפשר לנו להגיע לדרגה של שיתוף פעולה הדדי נכון ולהרמוניה עם הטבע הסובב. כאשר נהיה במערכת מאוזנת, נתחיל להרגיש את מערכת הטבע עצמה כממד חדש של נצחיות, אינסוף ושלמות. האדם חייב להגיע למצב זה ולגלות בעצמו מה זה "טוב" ו"רע". כמו שכתוב: "והייתם כאל-הים יודעי טוב ורע".

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 26.10.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest