דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהו ה"אני" של האדם?

מהו ה"אני" של האדם?

photo_rav_gh70_256.jpg

כל המחשבות והרצונות שלנו, בין שהם פרטיים ובין שהם באים מהסביבה, נשלחים אלינו מלמעלה, מהבורא, כתוצאה מקיומו של כוח טבע כולל אחד ויחיד (ראה מאמר "אין עוד מלבדו").
לכן עלינו להימצא בדיאלוג פנימי ותמידי, לברר תמיד את מה שמתגלה במוח ובלב, בניסיון להבין מה אומר לנו הבורא, ואיך הוא מארגן אותנו להגיב על כך.
ראשית עלינו להבין שהכול נשלח מלמעלה על מנת לפתח אותנו, ולכן עלינו להתייחס לכול בהכרת תודה. כלומר, הכול מותאם באופן מוחלט ואופטימאלי למצבנו, לצורך התפתחותנו להשגת הבורא. האדם צריך רק לבקש.
ולאחר מכן, אם נראה לאדם שהוא לא רוצה להתקדם, שיש לו עניינים חשובים יותר, בעיות שצריך לפתור, ולאחר זמן שוב לחזור לבורא – כל זה, גם נשלח לאדם מלמעלה על מנת שיברר "בשביל מה".
כשהאדם נכנס לחשבונות מה חשוב יותר, הוא שוכח שמשחקים איתו מלמעלה, שהבורא הוא שמראה לו באיזו קלות הוא מתנתק מהקשר עימו.
כלומר, הבורא מתגלה רק מתוך היגיעה שלי להחזיק את הקשר עימו, שכל מה שקיים בתוכי ומסביבי בא ממנו, שהוא נמצא בתוכי, שהוא מארגן את כל המתרחש בתוכי ואיתי.
הוא משאיר לי רק נקודה אחת שממנה אני יכול לצאת לחופשי, כדי לראות תגובה מצידי. ודווקא בנקודה הזאת יכול להתגלות ה"אני" שלי. הנקודה הזאת נמצאת בתוכי, היא מתעוררת, מתגלה לי, רק אם אני מחזיק את עצמי בכוח בהכרה, במודעות שהבורא משגיח עלי מלמעלה במחשבות וברצונות.
והנקודה הזאת, שבה אני קולט ומבחין בהשגחה שלו מלמעלה, כשאני רוצה להרגיש אותו ולענות, היא היא נקודת האמת. היא תחילת ה"אני" של האדם!

שיעורים על פי המאמר "אין עוד מלבדו" (שמעתי, א)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest