דף הבית / חינוך, ילדים / מדריך לעצמי

מדריך לעצמי

Laitman_2012-02-21_1025_w.jpg

אנחנו מקווים שנגיע בהדרגה לכזאת הסכמה בתוך החברה, המדינה, והעם, עד שהאנשים יתחילו להבין שאף אחד לא יכול לשנות אותם, חוץ מהם עצמם. ואם הם לא ישנו את עצמם, אז הם לא יוכלו לשנות את העולם. העולם מהווה את התפיסה של האדם, את ההשתקפות של עצמו, ולכן צריך לשחק את העתיד, כדי שהעתיד הזה יהפוך להווה. כמו שקוּזְמָה פְרוֹטְקוֹב היה אומר: "אם אתה רוצה להיות מאושר, תהיה מאושר". וזה באמת כך.

לכן, המדריך צריך להיות סוג של פסיכותרפיסט. הוא חייב להתמצא בצורה מיוחדת באנשים, להבין, ולדעת את כל זה. המדריכים צריכים לעבור קורסים, ולהיות בעלי ניסיון רב. חייבים ללמד אותם על נוסחאות ההתנהגות המדויקות, השינויים, והתגובות של בני האדם. כלומר, בבסיס הניסיון שלהם, הם צריכים להיות מערכות קונקרטיות, עם כניסות ויציאות נכונות. הם צריכים להבין מה הם עושים עם האנשים, ולנתח אילו תגובות יכולות להיות כאן. וכמו כן, לדעת בדיוק מה הם צריכים להשיג ביציאה.

בנוסף לזה, כשאנחנו עובדים עם אוכלוסיית האנשים המבוגרת, אז תוך כדי תהליך הלימודים, אנחנו צריכים לחנך אותם להיות המדריכים, מכיוון שכל אדם הוא מדריך לעצמו. וכאשר הוא משתף פעולה עם האחרים, אז יוצא שכולם מדריכים את כולם ואת עצמם. כך שהעבודה כאן היא דו כיוונית ובשיתוף בין כולם.

אף על פי שבהתחלה עובדים עם הקבוצה מדריך, מחנך, מורה, מתודיסט, הקבוצה מקבלת מהם את כל השיטה, את כל שרשרת השינויים שאותם היא צריכה לעבור, את כל התוכנית, חוקי ההשפעה, והתקשורת ביניהם. אך, בסופו של דבר כולם בקבוצה מגיעים לכך, שהם יכולים להשתמש בשיטה הזאת על עצמם ועל האחרים, ולשתף פעולה באופן פעיל עם האחרים, בכך שמבינים בצורה ברורה, איך לשנות את עצמם תחת השפעת הקבוצה.

כלומר, אם האדם נקלע לאיזה מצב מקרי, אז הוא מרגיש באופן מדויק איך הוא צריך להתנהג, ואיך לארגן את הכול בצורה כזאת שהוא יוכל להשפיע עליו ולהפוך אותו לכזה, כדי שהוא יוכל להשפיע עליו בצורה הנכונה. באופן כזה, הוא יוכל תמיד לעבוד עם הסביבה, ולהפוך אותה לכלי לעצמו בו זמנית, לקבוצה שעליה הוא משפיע.

מתוך השיחה על החינוך האינטגרלי, 27.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התבנית החדשה של האדם
הגיל לא מפריע ללימוד
לחזור לספסל הלימודים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest