דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / מדריך לספר הזוהר – העולמות העליונים

מדריך לספר הזוהר – העולמות העליונים

laitman_2010-02-02_2054-70.jpg

חברים יקרים! אני מתחיל לפרסם קטעים מספר חדש שייצא לאור בקרוב.

העולמות העליונים

בפרק זה נלמד על מבנה המציאות ועל העולמות העליונים. הידע הזה יאפשר לנו להבין את החיים הרבה יותר טוב, ויעזור לנו לפענח מה מסתתר מאחורי המילים שבספר הזוהר.

ובכן, אנחנו נמצאים במציאות שכוללת את הבורא, את המערכת שדרכה הבורא מתקשר לנבראים, ואת הנבראים. על ידי המערכת הזו הבורא מנהיג אותנו, כדי להביא אותנו למטרת הבריאה שהיא להיטיב לנו, כלומר שנהיה כמוהו. הבורא רוצה ממש להתחלק איתנו בכל מה שיש לו.

לכן מלכתחילה עלינו לראות שכל מה שנעשה במציאות, נעשה כמו מאבא האוהב. אבל הבורא צריך להביא אותנו להתפתחות, שנהיה עצמאיים, ולכן הוא חייב להפעיל את השפעתו עלינו משני צדדים – ברחמים ובדין. ואמנם ששניהם יוצאים ממנו, מ"ליבו" הטוב והאוהב, הם מתפצלים לכוחות מנוגדים ומתקבלים בנו כהשפעות של טוב ורע, רחמים ודין, אור וחושך.

כשאנחנו כאן "למטה", מקבלים את כל מאורעות החיים, עלינו לא לשכוח שאנחנו מקבלים אותם כמו מאבא הטוב, שגם בהשפעה הכי גרועה והכי קשה, רצונו להיטיב לנו.

אם איננו שוכחים זאת ומחברים הכול אליו – ש"אין עוד מלבדו" – אז אנחנו מחברים את שני הקווים האלו שוב לאחד, לאותו מקור. ומכיוון שאנחנו מחברים זאת בלב ובמוח שלנו, אנחנו נעשים בזה דבוקים בבורא. יוצא שהעבודה שלנו היא להשתדל כל הזמן לשייך הכול אליו, על פני כל המאורעות שעוברים.

ידיעות קודמות בנושא זה:
הקדמה לספר הזוהר – מערכת הקשר עם הבורא
הקדמה לספר הזוהר – על הספר
הקדמה לספר הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest