דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדריך ליצירת צוותים – חלק י'

מדריך ליצירת צוותים – חלק י'

עקרונות של היווצרות הצוות: תמיכה ברוח הצוות

שאלה: כלל תשיעי: לספק תמיכה ברוח הצוות.

בזמן המפגשים הכרחי להתעלות מעל לרגשות שלנו ולשתף פעולה באופן הדדי עם חברי הצוות, למרות המצב האמיתי האישי צריך לשחק במצב שאליו אנחנו רוצים להגיע. משחק במצב מושלם מעורר ומזמין עלינו כוחות, שמשנים אותנו. מה הם הכוחות הללו, איך לשחק בצורה מלאכותית במצבים האלה?

תשובתי: צריך לשכתב כאלה תנאים ותרגילים, כדי לעורר ולהזמין את המצבים האלה ולהשתדל אחר כך לברר אותם, זוהי עבודה מעשית פסיכולוגית.

שאלה: האם מתאים לעבוד כאן עם העיקרון "הרגל נעשה טבע שני"? כלומר מתחילים לטפח באופן מלאכותי את המצבים הללו, להתעלות מעל לרגשות והעלבונות שלנו, וכך להיכנס להרגל?

תשובתי: ההרגל טוב כאשר יש מקום להפרעות שנמצאות באותן דרגות, באותם תנאים. אבל אם אלה הפרעות שהולכות וגדלות ובתנאים אחרים, אז ההרגל לא ממש יעזור. כאן הכרחית השפעה של הסביבה.

שאלה: האם השיטה עצמה מסתכמת בבניית מודלים של קשרים נכונים, לתאר אותם ובאמצעים כלשהם להגיע לקשרים הללו?

תשובתי: כן. אבל צריך להבין שבקולקטיב כזה אנחנו כל הזמן מתפתחים ומייצרים דרגות חדשות של שיתוף פעולה הדדי אינטגרלי. לכן זו אינה עבודה מאנית.

שאלה: כלל עשירי: לקבוע מסגרות של התנהגות, מערכת בקרה, לעודד בקרה עצמית.

האם בשלב הראשון הבקרה צריכה לספק אינטגרטור או שכדאי לבחור אחראים מהצוות עצמו, ואז להחליפם כל הזמן, כדי שלא תיווצר כלפיהם דחייה מצד אחרים?

תשובתי: אני סבור שעדיף לבחור אנשים מתוך הצוות עצמו. הצוות צריך כל הזמן לשנות תפקידים בין חבריו. וכך כל אחד יבין מה נדרש ממנו ומהאחרים ואילו המנהל צופה מבחוץ ורואה כיצד הם עובדים.

מתוך תוכנית טלוויזיה "מיומנויות ניהול", 18.06.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest