דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדרגות השגת הבורא

מדרגות השגת הבורא

שאלה: במה מתבטא האיחוד של הכלי של הנשמה הכללית?

תשובתי: הכלי הזה עצמו, הוא האיחוד. כלי, זה לא שבעה מיליארד חלקים, אלא הקשר ביניהם. הקשר ביני לבין כל השאר, זה הכלי הרוחני שלי.

על ידי בניית יחסים איתך, אני עושה "צמצום" על האגו שלי ומתחיל להתייחס אליך בהשפעה, באהבה, מגלה ביחסים שלנו את הבורא ועושה לו בזה נחת רוח. ידוע לי, שאני עושה לו נחת רוח בזה שאני מתייחס אליך טוב. כך נאמר: "מאהבת הבריות לאהבת הבורא".

ולכן נאלצתי לבחור אותך ולהתחיל לאהוב, על אף שבכלל לא רציתי בזה. היה לי נדמה, שאין לך כל קשר אליי. אבל אני עושה את זה רק למען המטרה, שאותה אתה מגביה עד כדי כך שהיא נותנת לי מספיק כוחות, כדי להתחיל להסדיר את היחסים שלי איתך.

וכשאני מתחיל לצמצם את האגו שלי ולהתייחס אליך באהבה, כשאני עושה זאת כדי לעשות נחת רוח לבורא, אז בתוך היחסים שלנו מתגלה הבורא, הכוח העליון. אבל בינתיים הוא מתגלה בדרגת ה"דומם", "נפש": אני מתחיל להרגיש את הנוכחות שלו, אך בינתיים נוכחות פאסיבית. כי הרי זה תלוי בי, עד כמה אני אגלה אותו.

אחר כך אני מפתח את היחס שלי אליך, כדי לעשות עוד יותר נחת רוח לבורא ומגלה ביחסים שלנו את האור של המדרגה הבאה, דרגת ה"צומח", "רוח". אני מתחיל להרגיש שאני, אתה והבורא משתנים, מתקדמים ביחסים שלנו. יש בהם איזה כוח חיות, תמיכה, הדדיות, שממלאה אותי ברוח חיים.

כי יש לי כבר עם מי לשתף פעולה בצורה הדדית, אני לא עומד מול הקיר. ואז אני ממשיך לפתח את היחסים שלי איתך כדי לעשות נחת רוח לבורא. במדרגת "רוח" אני לומד את זה, כמו פרח שחי ומת, מגיב לאור השמש, ללילה וליום. אני מגלה שאני יכול להחיות את האהבה הזאת, ולהרגיש ממה היא נחלשת ומתנוונת.

כך אני מפתח את הרגישות שלי ועולה למדרגה הבאה, לדרגת ה"חי". זה אומר, שאני כבר מקבל איזו עצמאות. אני כבר לא סתם מגיב לכל מיני תנאים, אלא יכול לנוע בעצמי ממקום למקום, להוליד חיים חדשים.

אני מתחיל להרגיש יותר ויותר לעומק את אותו הרצון לקבל שאותו גיליתי קודם לכן, ואז אני רואה איך אפשר לעבוד איתו, לערוך בו שינויים, להוליד פעולות חדשות, לנהוג באופן עצמאי, כיאֵה למדרגת "חי". אני מתחיל להרגיש את הבורא כאור החיים.

ואחר כך אני בונה עד למדרגת ה"מדבר", ומקבל מהבורא ניהול על עצמי. כמו שבעולם שלנו, כשהילד גדל והופך להיות מספיק בוגר כדי לא להימצא כבר תחת השגחת ההורים. ובאותה המידה, ככל שאני עושה את זה אני הופך להיות שווה לבורא, מתמזג עימו. כי אני מתחיל לבצע את התפקיד שלו ומזה הופך להיות עצמאי לגמרי. הבורא אינו שולט עליי, אני בעצמי מבצע את הפונקציה הזאת.

הכול תלוי עד כמה אנחנו עובדים עם הרצון לקבל שלנו. רק בתוכו אנחנו מגלים את כל המציאות, בכך שחודרים יותר ויותר לעומקו ומבחינים שם ביותר ויותר פרטים. כך בתוך העולם הזה אתה פתאום תגלה את העולם הרוחני.

הוא גם מקודם היה כאן, פשוט הייתה חסרה לך הרגישות כדי לראותו. לגלאי שלך לא הייתה מספיק יכולת החלטית, טווח תדרים רצוי, כדי לתפוס את העולם הרוחני.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 09.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
"1+1" מסמל מדרגה שנייה
להעביר לעולם את האור
מאור הנפש ועד אור היחידה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest