דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדע של תקופת המעבר

מדע של תקופת המעבר

שאלה: מה צריך להיות השימוש הנכון של המדע, כדי לתקן את אותו המשבר שבו אנחנו מצאנו את עצמנו היום?

תשובתי: הדבר היחיד שצריך לעשות, זה להביא את האנושות לגמר התיקון בדרך הנוחה ובקצב המהיר ביותר.

ואז העולם הזה יפסיק להיות מורגש בחושים שלנו, הוא ייסוג לאחור ויהפוך רק לתת דרגה חומרית שנמצאת מתחת למצב הרוחני העיקרי שלנו. אנחנו נתחיל להתקיים בעולם של כוחות.

רק לצורך המעבר הזה יש צורך במדע. בעיקרון, מדע זהו עניין מאוד פרימיטיבי, שלומד וחוקר את אותם הכוחות הרוחניים שהורדו ונמצאים במישור הגשמי, בקשר החומרי ביניהם, כלומר בקשר האגואיסטי.

מאחר ואנחנו בעצמנו נמצאים במישור הגשמי, אז בדרגה הזאת גם מגלים את הקשרים. אנחנו בעצמנו אגואיסטים, לכן אנחנו מזהים את כוחות הטבע כאגואיסטיים באותו המישור שבו אנחנו קיימים בעצמנו, וזה נקרא ה"מדע" שלנו.

כאשר אנחנו נעלה לדרגה העליונה הבאה ונהיה אנשים רוחניים, אז במקום מחקרים חומריים אנחנו נעסוק במדע רוחני. בשביל מה לנו לנבור בחומר הזה ולהסיק את כל החוקים האלה? החוקים האלה יפסיקו להתקיים. בעולם הרוחני פועלים חוקים אחרים לגמרי. בכוח ההשפעה יש אנרגיה בלתי מוגבלת, בלתי פוסקת, שאינה תלויה במרחק ובזמן. באופן כזה, אנחנו יוצאים למרחב אחר שבו המדע הישן מאבד כל משמעות.

למדע הזה יש משמעות והוא קיים רק כל עוד אנחנו קיימים בתכונות אגואיסטיות, לכן אנחנו לומדים על מה שמתרחש בתוכנו, על החוקיות החומרית של תפקוד האגו. אבל ברגע שאנחנו יוצאים למרחב הרוחני, הכול מתהפך בדיוק רב להופכיות: נעלמות כל ההגבלות של זמן, תנועה, מרחק, אנרגיה פוטנציאלית של קבלה והשפעה. אנחנו לא נזדקק לכלום ממה שיש עכשיו בעולם הזה.

למדע יש ערך רק בתקופת המעבר, כדי לשחרר את האנושות ולשכנע אותה לעסוק בחינוך האינטגרלי. ולצורך זה לא נצטרך הרבה, נסתפק בכמה אלפי אנשים כדי לספק את כל הצרכים ההכרחיים לכל העולם.

אם האדם יצטרך ביגוד, אז הוא ילחץ על כפתור המדפסת וידפיס מה שירצה, חולצה, מכנסיים. אם הוא ירצה לאכול, אז הוא ילחץ על הכפתור באותה המדפסת ומאותו החומר ייצא לו סטייק חסר טעם, כמו המכנסיים. לכזו קידמה יגיע המדע.

כל זה יהיה קיים כל עוד אנחנו נמצאים במישור האגואיסטי. אבל ברגע שנתקן את עצמנו ונעבור לעולם של כוחות, אנחנו לא נצטרך את הדברים האלה כמו סטייק או חולצה. אנחנו נחייה באנרגיה אחרת לגמרי.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות"", 09.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
המדע המודרני על סף הבלתי נודע
המדע – רגע האמת וקצה גבול היכולת
בשביל מה לצטט את המדענים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest