דף הבית / כלכלה / כסף / מדינות ה-BRICS נמצאות בסיכון

מדינות ה-BRICS נמצאות בסיכון

ידיעה ("Panorama", איטליה): "שנת 2012 תהיה קשה מאוד לכלכלה העולמית. מי שיהיו במצב הקשה ביותר הן דווקא מדינות ה-BRICS (ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה). בתוך גבולותיהן יכול לפרוץ משבר מטבע חוץ, כשהאפשרות לכך לא הוערכה נכון במשך תקופה ארוכה מדי.

על מנת לעמוד כנגד המשבר הפיננסי של 2008, הבנקים המרכזיים של הכלכלות המפותחות החלישו את מדיניות המט"ח והמיסים שלהן, ורוב ההון "החם" המערבי הופנה למדינות שכלכלתן התפתחה במהירות גבוהה, בכדי לתמוך בצמיחה שלהן. אך עכשיו צצה הסכנה שבועת האשראי הישנה הזאת תתפוצץ.

מדינות ה-BRICS יכולות לצאת מהאיזון הפיננסי, מפני שהדולר ממשיך לעלות, ומוסדות האשראי של העולם הישן סובלים מרמת סחירות נמוכה. הבועה הסינית בשוק הנדל"ן עלולה להתפוצץ, וייפלו מחירי חומרי הגלם, שעד כה הניעו את צמיחתן של המדינות שכלכלתן מתפתחת במהירות גבוהה.

המשבר יפרוץ כאשר ייגמר להם המלאי של מטבע החוץ. אם המיתון הגלובלי יגרום למפולת במחירי משאבי האנרגיה, הדבר ישפיע לרעה על כלכלתה הלאומית של רוסיה. הסכנה הגדולה ביותר של סין מסתתרת בבועת שוק הנדל"ן. אם ארה"ב ואירופה לא יוכלו להתמודד עם המצב, כדאי שהעולם יתכונן לגרוע ביותר".

התייחסותי: המשבר יחייב אותנו לבחון מחדש את היחס שלנו לעצמנו ולעולם.

ידיעות קודמות בנושא:
מבט פסימי על שנת 2012
אסור לאירו להיכשל
תוצאות פסגת ה-G20

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest