דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדינה של צריכה חכמה

מדינה של צריכה חכמה

שאלה: כיצד תיראה מדינה, שחיה לפי חוקים של ערבות הדדית.

תשובתי: הצורה העתידית של האנושות תהיה כזאת, שאנחנו נפסיק לייצר מוצרים יותר ממה שאנחנו צריכים כדי להתקיים.

צורת הקיום נקבעת בזה, שהערכים הרוחניים הופכים לחשובים יותר מהערכים הגשמיים. אם האדם בכל ליבו נמצא בהתעלות רוחנית, אז לא נדרש לו הרבה לקיום גשמי, רק ברמה נורמלית רגילה כדי לא להגביל את עצמו.

הוא צריך קצת לעסוק בספורט, צריך מזון, שינה, משפחה, כל הנחוץ נמצא לידו. יכול להיות שדרוש לו איזה בגד מיוחד כדי לצאת לאנשים ולבצע את עבודתו, אבל הוא אישית אינו זקוק לזה. הוא היה מוותר על הכול, אבל מפני שקיים בגוף הפיזי, אז חייב לספק לעצמו.

וכל מה שמעבר לדרוש מורגש על ידו כנטל, כלחץ. לכזאת צורת קיום האנושות תתקרב לאט לאט. בקרוב אנחנו נגיע למצב, שעדיין מייצרים כמות גדולה של מוצרים שאין בהם כל צורך, אולם נפסיק בהדרגה לקנות אותם.

ואנשים יקנו פחות אפילו לא מפני שיהיה להם פחות כסף, כלומר לא בגלל סיבות חיצוניות, אלא בגלל סיבות פנימיות, פשוט לא יהיה להם רצון. היחס לזה פתאום ישתנה, יאבד העניין: "נו, אני אקנה, ומה זה ייתן לי?".

הרצון הולך ופוחת ונעלם לגמרי. רצון אחד מתחלף ברצון אחר. באנושות צריך להתגלות רצון רוחני, ואמנם שזה עדיין רחוק, אבל הוא כבר מתחיל בהדרגה לנטרל את הרצון הגשמי.

אנשים קונים פחות ופחות. אנחנו נראה תוך כמה השנים הקרובות, איך אנשים יהפכו יותר ויותר אדישים לרכישות גשמיות. לא מפני שמישהו מגביל אותם, אלא פשוט הם לא ירגישו בזה צורך.

מתוך שיעור בנושא "איחוד העם", 04.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
החברה העתידית: רוחנית וגשמית
התכונות הייחודיות של החברה העתידית
מדינת הערבות ההדדית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest