דף הבית / כללי / מדוע שונאים אותנו?

מדוע שונאים אותנו?

הערה: מתוצאות משאל שנערך בשבע מדינות באירופה ונתוניו פורסמו ב- CNN עולה כי כל אירופאי חמישי מצדיק את האנטישמיות, וכל אירופאי עשירי "לא אוהב" יהודים, בלשון המעטה.

תגובתי: אין צורך לערוך משאל מפני ששורש השנאה כלפי היהודים נמצא בכל אחד מבני האדם. בכל אחד, גם בכל יהודי. בכל אדם השורש נמצא ביחס לגוף הפיזי של אדם אחר, ואילו היהודי שונא את העובדה שבפנימיותו קיים מבנה רוחני, מקור, חלק המכונה "יהודי". אילו היה יכול היה מסלק אותו מתוכו, כדי להיות כמו כולם, כדי שיאהבו אותו, אבל בלתי אפשרי לנהוג כך. עובדה זו "אוכלת" אותו מבפנים. אנחנו עדים לכך שיהודים שונאים את עצמם ומנסים להתחבר לכל העולם.

הערה: על פי הסטטיסטיקה האחרונה 48% מהיהודים בהולנד משתדלים להסתיר את לאומיותם.

תגובתי: בוודאי. יהודים מתחלקים לשני סוגים: אלה השונאים את עצמם ומשתדלים להסתתר, ואלה שלא מסתתרים כי הם סבורים שדווקא באופן כזה יזכו לגן עדן. "אני סובל בגלל שאני יהודי ולכן יוכנו שם עבורי חיים מיוחדים. אני גאה בזה. אתם יכולים אפילו להרוג אותי, אבל לא תיקחו את זה ממני".

עלינו להבין מדוע אנחנו כאלה, מה הסיבה לכך וכיצד עלינו לנהוג? עלינו לגלות מהו שורש שנאת העמים כלפינו ומהו שורש שנאתנו העצמית.

השורש נובע מחורבן בית המקדש השני כאשר נפלנו מִדרגה רוחנית לדרגה גשמית, ולכן אנו מורכבים מדרגה גשמית של אגואיזם ונקודה קטנה שנותרה בנו מהדרגה הרוחנית. את הנקודה הזו אנחנו שונאים. בעתיה אנחנו שונאים את עצמנו ושונאים אותנו, משום שקיימות בנו כביכול תכונות גשמיות שליליות כגון: קמצנות, גאוותנות, נוכלות וכן הלאה.

הסיבה העמוקה והאמתית היא שנמצאת בנו נקודת התפתחות רוחנית, שורש התפתחות רוחני שאינו קיים בשאר העמים.

שאלה: האם זה לא משפיל את העמים האחרים?

תשובתי: לא משפיל, זה הטבע. עם זאת, איך עלינו להתנהל לאור ידיעה זו, היכן נמצאת הבחירה החופשית שלנו לפעול?  זה באמת צריך לגרום לנו "להסמיק".

היות שקיימים בנו שני סוגי הטבע, רוחני וגשמי, עלינו להראות לכולם כיצד אפשר לפעול על מנת שבכולם יהיה הטבע הרוחני הזה והם יוכלו "לעלות", כלומר, להכיר את הטבע הגשמי, ומעליו כמו עם מנוף, כמו עם מעלית, נעלה את עצמנו לדרגה רוחנית. עד שנראה את זה, עד שנעשה את זה יחד עם שאר עמי העולם, ישנאו אותנו, יכו בנו וישמידו אותנו.

שאלה: כלומר, זו הסיבה לכך שהכול מתרחש, לכן שונאים אותנו, לכן מוחצים אותנו?

תשובתי: רק בגלל הנקודה של הבורא שבתוכנו, בגלל הנקודה הרוחנית הזאת.

שאלה: האם אתה אומר שאנחנו נעלה את העמים האחרים לדרגה רוחנית?

תשובתי: בהכרח. לשם כך אנחנו חיים. אנחנו לא קיימים עבור עצמנו, בפני עצמנו. אנחנו קיימים למען תפקיד זה בלבד, להעלות את כל העמים לדרגת הבורא. כמו שכתוב בספר תהילים: "כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים".

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 27.11.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest