דף הבית / המשבר ופתרונו / מדוע עם ישראל לא יכול להיות כמו כולם

מדוע עם ישראל לא יכול להיות כמו כולם

אחרי אלפי שנות התפתחות, האנושות הגיעה לנקודת המפנה. היום העולם לא יודע לאן פניו מועדות, אבל עליו בכל זאת לעלות למדרגה חדשה.

המשבר העולמי מסמל תהליך מיוחד. זה כבר לא סתם שינוי פרדיגמה כלכלית, זה ברור שאין במה לשנות אותה. אף אחד לא יכול ולא יוכל להמציא שום דבר. במשך זמן מה אנחנו עוד נשרוד על היסוד המתפורר, אולם תורתו של אדם סמית, שהיה אחד המקורות של הקפיטליזם המודרני, הגיעה לסיומה. החלוקה הסוציאליסטית של מצרכי היסוד תאפשר לדחות את הבלתי נמנע, אבל בעיקרון, מעמד הביניים נעלם ורמת החיים המערבית קורסת במהירות רבה.

אין תשובה אמיתית. וכאן מגיע תורו של עם ישראל, שאני אדבר בשמו. היום אנחנו צריכים להביא לכל העולם את מסר הערבות, האיחוד, האנושות הגלובלית בעולם גלובלי. זהו צו הטבע, והגיע הזמן סוף סוף להבין שחייבים לבצע את חוקיו. הגיע הזמן, המפתח בידינו. הרי רק אנחנו בעלי הידע של חכמת הקבלה.

לא מדובר על הצלחה של מבצע צבאי זה או אחר. צריך להגיע לשורש הבעיה ולהתחבר מסביב לפתרונה. הוא בידינו. בואו נבנה את עצמנו בצורה נכונה, וברגע שנתחיל להתחבר, אנחנו מייד נרגיש תוצאות חיוביות. הרי אלה לא סתם משחקים פסיכולוגים, אלא על ידי זה אנחנו מעוררים לפעולה את הכוחות הפנימיים שבנו. לפתע אנחנו מרגישים משהו מיוחד כלפי העם, כלפי המדינה, כלפי הביטחון וכלפי עצמנו. רגש כה לבבי, יסודי, חזק, שמעולם עוד לא הרגשנו.

עם ישראל לעולם לא יהיה כמו יתר העמים. אלא להיפך. כמה ניסינו, ושום דבר לא יצא מזה. להיפך, על ידי פנייתם של העמים אלינו, הם כל הזמן מוכיחים לנו שאנחנו לא כמו כולם. באופן כללי, מתגלות שתי אפשרויות: או שהם מנהלים אותנו או שאנחנו מנהלים אותם. כלפי ישראל אף פעם לא יהיה יחס שווה.

נסתכל על הדברים בפשטות: אנחנו מרכז רעיוני, אידיאולוגי של העולם. אנחנו יסדנו דתות וגישה לחיים, רואים זאת על פי דוגמתם של הפילוסופים הקדמונים ומימי הביניים, שבעצמם כותבים שהכול נובע מתוך חכמת הקבלה, מתוך התורה שלנו. בתת ההכרה העולם תמיד התייחס אלינו כמו ליסוד כלשהו. זה הגיע עוד מימי אברהם, אף על פי שאנחנו לא מרגישים את הקשר ההיסטורי הזה.

לכן, הבחירה היא פשוטה:

• או שעמים אחרים שולטים בנו, מכיוון שאנחנו איבדנו את הבסיס שלנו ואין לנו מה לתת להם.

• או שאנחנו מספקים להם בסיס, דרך ומטרה, ברור שרק בצורה אידיאולוגית, ואז על ידי הרעיון שלנו מנהלים את העולם.

ה"שליטה" הזאת של עם ישראל היא בכך שהעמים יאמצו ממנו את מסר האחדות, במיוחד עכשיו כאשר הגיע הזמן לממש את שיטת התיקון, החיבור והערבות בכל העולם.

על כך נאמר: "כולם ידעו אותי מקטנם ועד גדלם", "וביתי בית התפילה יקרא לכל העמים", "וינהרו אליו כל העמים". היום, כשאנחנו עומדים מול המשבר הכללי, גם הפתרון חייב להיות כללי. והצורך בו יתרכז סביבנו יותר ויותר. לכן, אם אנחנו נתעלה עם הפתרון שלנו מעל כולם, אז הם יבואו ויחייבו אותנו בכוח. ברור שזה מתרחש בצורה לא הכרתית כתוצאה מההתפתחות האנושית וכתוצאה מהאבולוציה הבלתי נמנעת ואף אחד לא מבין את מהות התהליכים. אבל בכל מקרה, יאלצו אותנו לבצע את תפקידנו או דרך ייסורים או שאנחנו נעלה ונראה, נסביר לכולם מה צריך לעשות. אין כאן ממה לפחד, הרי דווקא הכוח הזה מוביל להצלחה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות, מבצע "עמוד ענן"", 16.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
העולם דורש את תיקונו
הברירה היחידה היא חיבור
מטריית האיחוד המצילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest