דף הבית / כללי / מדוע מקובלים טוענים שהעולם הוא אשליה?

מדוע מקובלים טוענים שהעולם הוא אשליה?

שאלה: האם אתה מסכים עם דעת מדענים שגילו שכאשר אנו מסתכלים על העולם, אנו רואים אותו כאטומים וחלקיקים, אבל אילו היינו מסתכלים על העולם ללא הפרעה מצדנו, אז היינו רואים אותו כגלים וכוחות?

תשובתי: המדענים מוכיחים זאת במסגרות שלהם והמקובלים אומרים שהעולם שלנו לא קיים מתוך השגה. העולם הוא מדומה, זו אשליה, הוא כלל לא קיים, האדם "מצייר" אותו רק בתוך התכונות שלו ואם אין אדם, אז הוא איננו. כרגע קשה להבין זאת אבל זה כך. מאוחר יותר נראה זאת.

בעבר האנושות לא האמינה למדענים, ומדענים לא האמינו למקובלים, הם צחקו מהם כיוון שסברו שהם ממציאים את תורתם. אבל דברי המקובלים היו כתובים כבר לפני 2000 שנה בספר הזוהר. נאמר בספר הזוהר שכדור הארץ הוא עגול, בצד הנגדי של הכדור בני אדם חיים עם הראש למטה ביחס אלינו אבל לא נופלים, וכן אנו נמצאים עם הראש למטה ביחס אליהם. כך נכתב לפני 2000 שנה, כאשר רק לפני 500 שנה היו שורפים כל מי שטען זאת.

שאלה: לשם מה מקובלים נותנים לאדם מידע על כך שהעולם לא קיים, איך צריך לחיות עם הידיעה הזו?

תשובתי: על האדם לחיות בנחת ובשלווה. מקובלים מדברים על כך כדי לכוון את האדם לתפיסה נכונה של העולם העליון. כדי להתחיל להרגיש את העולם העליון עלינו להתעלות מעל התכונות שלנו, וזה בכוחנו לעשות. אנו מותירים את הגוף הגשמי שלנו לעבוד, להתרבות, להתפשט, ולעסוק בהסדרת נוחיותו. העיקר היא הנשמה, יש להתחיל לסדר, לפתח, לעצב ולהעלות אותה, הנשמה תלויה אך ורק בקשר שלנו עם הקבוצה. כאשר הרצונות שלנו יהיו מכוונים לאיחוד בינינו, אז בקשר של תכונת ההשפעה ההדדית שנקראת "אמונה", יופיע ויתגלה הבורא כידע עליון.

מתוך שיעור וירטואלי, 19.08.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest