דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מדוע כל כך בא לי לישון?

מדוע כל כך בא לי לישון?

כנס ניו-ג'רזי, שיעור מס' 1

שאלה: מדוע, למרות העובדה שאני משקיע כל כך הרבה מאמצים בלימוד והפצה, אני חייב כל כך להתאמץ כדי לא להירדם בשיעור?

תשובה: אני אגלה לך סוד: האנשים שנמשכים לרוחניות, שרוצים לגלות את הבורא, לא אוהבים ללמוד… כיוון שהם רוצים להרגיש! הם גם נראים אפילו קצת טיפשים, רדומים. הם יכולים עשר פעמים לקרוא קטע ולא להבין מה שכתוב שם. אני חוויתי את זה בעצמי.

ואם תיתן למישהו מבחוץ לקרוא את הקטע הזה, הוא מייד "יבין" מה כתוב. זה אופייני דווקא לחכמת הקבלה, כי בקריאה מתעוררת באדם ה"נקודה שבלב", נקודת ההרגשה, ולא השכל היבש. ואדם זר תופס את הנקרא בצורה שכלית לחלוטין, ולכן אין לו בעיות בהבנת הטקסט.

זאת הסיבה שאנחנו רואים לפעמים איך באים לקבוצה אנשים חדשים ובקלות תופסים את החומר. קל להם להבין את הכתוב, הם מייד מתחילים ללמוד את "תלמוד עשר הספירות", ואחרי חודש או חודשיים כבר דנים בתיאוריה המורכבת ביותר. ואנשים עם "נקודה שבלב", לאחר שלמדו במשך עשר שנים, לא יכולים להבין את מה שכתוב שם, כי הם מחפשים הרגשה ולא הבנה שכלית, כמו חמור חכם.

מאוד חשוב להבין שישנם שני מכשולים עיקריים לתלמידים. המכשול הראשון, זה כאשר אנחנו מגלים בעיות בקבוצה, ביחסים בין כולם, אך לא מבינים שדווקא הבעיות הללו הן קרש קפיצה קדימה, ובורחים.

והמכשול השני הוא, שהאדם קורא שוב ושוב, כבר למד את הטקסט בעל פה, אבל מרגיש שהוא אינו מבין את המשמעות. וזה חל לא רק על לימוד התיאוריה על "פתיחה לחכמת הקבלה" או "תלמוד עשר הספירות", אלא אפילו על מאמרי "שמעתי" ומאמרים אחרים. מאמרים מסוימים לפעמים גורמים פתאום להתרגשות, אך רובם נראים יבשים ולא נוגעים ללב.

וזה דווקא סימן טוב! על זה נאמר: "לא החכם לומד." זה לא אומר שאני נותן לך אישור לישון בשיעור, אך למעשה, אני מתייחס לזה בהבנה רבה. אני אף פעם לא באתי בטענות לתלמידים שישנים, מפני שאני מבין אותם. זו לא עייפות פשוטה, אלא תוצאה מכך שהם רוצים להרגיש משהו רוחני. ואם אין הרגשה, אז הם לא מבינים מדוע הם יושבים בשיעור.

על זה כתוב: "מה שלא עושה השכל..", – הרי, השכל באמת לא יעזור כאן, "עושה הזמן!", כלומר, לאורך הזמן משפיע עלינו האור, כאשר אנחנו נמצאים בקבוצה, או אפילו ישנים בשיעור. צריך רק לתת לאור לעבוד עליך, וההרגשה תבוא.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס בניו-ג'רזי 10.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לא לומדים על ידי השׂכל
איך לתפוס את החומר, בלב או בשכל?
עדיף להיות שקדן, מאשר חכם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest