דף הבית / אקטואליה / מדוע כדאי להיות בקשר טוב עם מדינת ישראל?

מדוע כדאי להיות בקשר טוב עם מדינת ישראל?

 שאלה: לאחרונה מספר מדינות הכריזו על שלום עם ישראל, חוץ מאיחוד האמירויות ובחריין, גם מרוקו ומדינת בוטאן הבודהיסטית. מדברים גם על אינדונזיה שבפתח ואחריה אולי סעודיה. למה עכשיו, מאיפה זה מגיע?

תשובתי: העולם מתפתח, המדינות האלה שחיו בצורה מאוד מצומצמת, סגורה, רואות שהיהודים נמצאים בעמדות שליטה באמריקה, באירופה, בבנקים, בהתפתחות העולמית, כל המדינות בכל זאת נמצאות במגע עם ישראל. היום אם אתה לא במגע עם מדינה כזאת, אז חסר לך בהתפתחות הפנימית, בהתפתחות הכלכלית, המדעית. אנחנו רואים שישראל נמצאת בכל מקום.

שאלה: אתה אומר שכדאי להיות בקשר טוב איתנו?

תשובתי: לא, זה לא שכדאי, אלא אתה מגיע למצב שאתה חייב.

שאלה: זה מעניין. למה חייב?

תשובתי: כי בכל זאת אם אתה מתפתח בתחום המדע אתה צריך גם את ישראל. אם אתה מתפתח במערכת הבנקאית או בכל מיני חידושים בהיי–טק, אתה צריך גם את ישראל.

הערה: זאת אומרת, ככל שאנחנו מצליחים יותר, כך אנחנו מגבירים את הסיכוי שירצו להיות איתנו בקשר ולעשות איתנו שלום?

תגובתי: ודאי.

שאלה: כשאתה מסתכל בצורה קצת יותר רחבה, אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מאוד קשה. יש לנו שנה של קורונה, יש לנו צרות כלכליות, צרות מפה ועד הודעה חדשה, אבל פתאום שלום אחד ועוד אחד ועוד אחד. מה קורה פה?

תשובתי: זה רק אומר לנו כמה אנחנו לא מבינים מהי ההתפתחות הנכונה.

שאלה: מה אנחנו לא רואים?

תשובתי: אנחנו לא רואים שאנחנו מתפתחים. לא מתפתחים בגלל טכנולוגיה חדשה ולא מתפתחים בגלל הקורונה, שממש יושבת עלינו ולוחצת אותנו כך לקרקע. אנחנו מתפתחים בצורה פנימית. אנחנו מתקדמים לתיקון עם ישראל, שהופך להיות מורגש יותר ויותר בעיני העולם, כמרכיב חשוב, הכרחי, שאי אפשר בלעדיו. שישראל עושה משהו בעולם, אני לא יודע מה היא עושה, אבל אני רואה שעושה. ליד אובמה היו כל כך הרבה יהודים, בא טראמפ, ויש יהודים אפילו במשפחה שלו, הילדים שלו.

הערה: בכל מקום יש יהודים.

תגובתי: כן. עכשיו ביידן גם לו יש שני ילדים. אז יוצא שאם אני באיזושהי מדינה, אפילו מוסלמית, אני לא יכול לסרב יותר. זה כל כך בולט שאם אני רוצה להיות מדינה מודרנית, נורמלית, אני חייב להיות קשור לישראל, ליהודים. אני לא יכול להגיד שאני לא רוצה.

הערה: אז יש מקום לאופטימיות.

תגובתי: כן, אבל האופטימיות הזאת תלויה בעצם גם בהתנהגות שלנו.

שאלה: למה אתה מתכוון?

תשובתי: זה לא עניין פוליטי, אלא עם ישראל בכל זאת צריך להתקדם יותר ויותר למצב שאנשים מבפנים, אפילו מי שנגדנו, מי שאידיאולוגית נגדנו, מי שבצורה דתית נגדנו, ירגישו שיש משהו בעם ישראל, שלעם הזה יש קשר עם התהליך של התפתחות האנושות.

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 14.12.2020

2 comments

  1. מעניין מרגיע נותן הרגשת חשיבות כעם וכתלמידה

    והאם אפשר לשתף את המאמרים של הרב בפייסבוק ?

  2. שלום יפעת
    לשאלתך,
    בסוף כל פוסט מצורף לינק מקוצר לפרסום.
    בברכה
    רונית שי, מנהלת הבלוג של הרב ד"ר מיכאל לייטמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest