דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדוע חכמת הקבלה אינה חוקרת את פעולות המוח?

מדוע חכמת הקבלה אינה חוקרת את פעולות המוח?

שאלה: יש מדעי מוח שעוסקים בחשיבה לפיהם האדם בונה מודל כלשהו של המציאות שהופך עבורו מובן מאליו. למשל אם הוא צריך לקנות חלב, הוא יודע באיזו חנות החלב נמכר ובאופן אוטומטי הולך לשם.

מדוע בחכמת הקבלה לא מתוארת דרגת חשיבה של מה שמתרחש בתוך המוח? בעל הסולם אמר שיש חמישה חושים, נתונים שנכנסים, מעובדים בצורה כלשהי ומעצבים השקפות פנימיות. התוכנית הזאת קיימת מעל לרצון. למה היא לא מתוארת בספרים?

תשובתי: התוכנית הזאת קיימת מתחת לרצון ושייכת לתת מודע. חכמת הקבלה אינה עוסקת בעבודת המוח כמכונת חישוב, לא בזיכרון מוטורי ולא בהתקני זיכרון. היא עוסקת רק בנשמה. הרצון שלנו נקרא נשמה. הוא לא ממוקם בגוף בשרי ולא נמצא בראש.

הבורא ברא את הרצון. הוא יכול להיות אגואיסטי, כלומר מכוון אך ורק לעצמי האהוב, או שהוא משתנה בתוכנו בעזרת כוח הבורא לרצון אלטרואיסטי, כלומר להשפעה, לאהבה כלפי אחרים. אין שום אפשרות אחרת.

בהתאם לווקטור של שינוי הרצון מרצון "למען עצמי" לרצון "למען אחרים" אנחנו מתחילים להרגיש את העולם העליון, ואז מבינים כיצד הכול קיים, מאיפה מגיעים אלינו אותות ניהול וכדומה. כל השאר, מה שקשור לחומר, למוח וכד', לא לומדים בחכמת הקבלה, מפני שזה לא מעניין אותנו. מעניין אותנו רצון נקי, שלא ממוקם בשום צורה בחומר כלשהו. בצורה כזאת אנחנו חוקרים ומסגלים אותו.

מתוך שיעור וירטואלי, 26.01.2020

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest