מגע עם הבורא

שאלה מה –Facebook: הייתי משוכנע תמיד שאני חי בישראל ובירושלים, אבל לפי דבריך יוצא, שאין הדבר כך. מה זה ירושלים ומה זה ישראל מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: נקודת מבט קבלית אינה מתכוונת לגיאוגרפיה או היסטוריה, אלא להתפתחות האגו, כחלק העיקרי של הטבע. חכמת הקבלה לא מדברת על כדור הארץ שעליו חיים בני אדם, בהמות וכדומה, אלא על רצון, הכוח העיקרי של הטבע, וכיצד הרצון הזה מנוהל על ידי הכוח העליון של הטבע, הבורא.

ישנם שני כוחות: כוח שנקרא בורא, כוח של השפעה. וכוח שנקרא בריאה, שזה כוח של קבלה. הכוח העליון של הבורא מנהל את הכוח התחתון, זה הכול. לכן כל ההיסטוריה, זו התפתחות של הכוח התחתון, של הרצון ליהנות, תחת השפעת הכוח העליון, הבורא, הרצון ליהנות.

שאלה: לכן, כאשר אתה אומר "ירושלים" ו"ישראל" אתה מתכוון לרצונות?

תשובתי: בוודאי. רצון בדרגת דומם לדוגמה זה "כדור הארץ". בפנים, ירושלים, או מה שנקרא הר קדוש, שעליו נמצא בית המקדש וכולי. הכוונה בשמות האלה היא לרצונות. מה גם שהם כולם נמצאים בתוך האדם. ולכן מתעוררת לאדם הבעיה, הוא לא מבין מיד על מה מדובר. הכול נמצא בתוך האדם, מפני שסביבנו אין שום דבר. אנחנו מתארים לעצמנו הכול רק בתוך עצמנו, ואילו לנו נדמה, שזה כביכול מסתובב מבחוץ.

שאלה: מה זה רצון שנקרא "ישראל" ורצון שנקרא "ירושלים"?

תשובתי: ישראל, זה רצון שמכוון לגילוי הבורא, ישר-אל, זה רצון המכוון ישר אל הבורא. ירושלים, זו השגה של השתוקקות מיוחדת לבורא בנוסף לרצון הכללי. לכן ישנה ארץ ישראל. ארץ, מהמילה רצון, ישראל, רצון שמכוון לבורא. בתוך הרצון שנקרא "ארץ ישראל" נמצאת "ירושלים", רצון פנימי יותר לבורא. אחר כך יש עוד את "הר הבית", את "בית המקדש" וכולי.

שאלה: כך מתחדדים הרצונות שלי יותר ויותר עד שמגיעים לפסגה? ומה נמצא למעלה? איזה רצון?

תשובתי: למעלה נמצאת הנקודה שבלב, הרצון הכי נסתר שלי, שצריך להשיג מגע מלא עם הבורא. אליו אני מכוון אותו. מגע עם הבורא, זה מצב שהבורא ממלא דרך הנקודה שבלב, את כל הרצונות שלי שמכוונים אליו. לכן אנחנו עוסקים בתיקון הרצונות שלנו, כדי שכולם יהיו מכוונים אליו ובסופו של דבר הוא ימלא אותם בעצמיותו. באופן כזה בכל הרצונות שלי מתגלה רק כוח עליון אחד שנקרא בורא.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 3.8.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest