מגלים את ההסתרה

Laitman_2011-02-25_9307.jpg

שאלה: אם נצליח למלא את תנאי הערבות בזמן הכנס, מה יקרה אחרי שהכנס יסתיים?

תשובתי: תנאי הערבות אינם קיימים, לא לפני מעמד הר סיני, בזמן קבלת התורה, ולא אחריו. אם נצליח לממש לרגע אחד את התנאי הזה, זה מספיק! זה כפי שהיה אז, ליד הר סיני.

אתה אינך אחראי על האופן שבו תשתנה. כל השינויים מתרחשים בנו בזכות האור. אני יכול רק לבקש את הכוח מלמעלה, לקבל את האפשרות לממש את התנאים הללו למטה. ואנחנו מוכנים לזה.

מה יקרה רגע אחרי זה? אני לא אחראי לכך. אם קיבלת כלי רוחני ואור, הגעת לגילוי, מייד לאחר מכן יש נפילה יותר עמוקה, לעגל הזהב. זה לא נורא. יש עוד שלבים רבים ושונים קדימה, אך הם מתרחשים כבר בגילוי ובהסתרה של הבורא. לא כמו עכשיו, כשאנחנו לא מבינים מי אנחנו, היכן אנחנו נמצאים ועם מי יש לנו עסק.

אתה כבר תהיה או בהסתרה או בגילוי. גם אם תבוא ההסתרה, אתה כבר תדע שיש את הבורא שנסתר ממך. זה כבר גילוי, גילוי ההסתר! עכשיו אני כבר יודע שהוא נסתר ממני, אנחנו כאילו משחקים במחבואים. יש לי סימנים לכך שהוא קיים, הרגשה.

בדרגות: שורש, א', ב', ג', הוא מגולה, ובדרגה הרביעית (ד') הוא נסתר. לכן אני מרגיש זאת. אם הוא לא היה מגולה בכל יתר דרגות הרצון שלי, אני הייתי קיים כמו בעל חיים. אך מכיוון שהוא מתגלה במקצת, פעם כאן ופעם שם, בדרגות שונות, דרך השגות שונות, בהכרה מסוימת, אני מרגיש את נוכחותו. אפילו בזמן שאני לא מרגיש אותו באופן ברור ולא נמצא בקשר עימו בתוך הכלי שלי. זה נקרא הסתרה.

כלומר, ההסתרה היא גילוי מסוים. כשהוא נמצא בתוכי, אך אני לא מסוגל לתפוס אותו. אני מרגיש כיצד הוא מסובב אותי, אך אינני מסוגל לפעול עמו בהדדיות.

ההסתרה יכולה להיות בכך שאני שם לב רק לסימנים שונים, אך לא מגלה אותו בצורה של הרגשה ברורה.

מתוך שיעור על פי המאמר "ערבות", 22.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הריקנות בפנים היא העובר של הכלי הרוחני
על סף הגילוי הראשון
האם אני רוצה בגילוי הבורא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest