דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מגורים התואמים למבנה הנשמה

מגורים התואמים למבנה הנשמה

שאלה: מדוע ההסבר שלך על המשמעות של חג הסוכות כתיקון הרצון על ידי "האור המקיף", כל כך שונה ממה שלימדו אותנו בבית הספר? תמיד אמרו לנו, שחג סוכות מזכיר את הבריחה מעבדות מצרים ואת החיים באוהלים במדבר.

תשובתי: האם זה סותר אחד את השני? מצרים, זה הימצאות בתוך היצר הרע, בגלות, הסכמה לציית לשליטת פרעה השולט על הרצון האגואיסטי שלנו. הבורא בעצמו ברא את האגו, ולכן הוא כל פעם אומר: "כי אני הכבדתי את לבו".

ואחר כך אנחנו יוצאים מתחת לשליטת פרעה ומתחילים לתקן את עצמנו. דווקא את התיקון הזה מגלם ומסמל חג הסוכות. התורה מספרת רק על תיקון הלב ולא על מאורעות היסטוריים. אנחנו צריכים היום לממש את כל הסיפור הזה.

כל החגים והאירועים של עָם ישראל המוזכרים בתורה, זה עליות וירידות ביחס לכוח של השפעה ואהבה, נסיגה מביצוע התורה. כי כל התורה מבוססת על החוק "ואהבת לרעך כמוך". ולהשיג את האהבה הזאת על ידי תיקון האגו, אפשר רק בעזרת התורה, בעזרת המאור המחזיר למוטב. בזה בדיוק אנחנו עוסקים.

שאלה: למה בסוכות נהוג לשבת במבנה ארעי מיוחד, שנקרא "סוכה"?

תשובתי: המידות של הסוכה תואמות בדיוק למידות של הנשמה שלנו. רק שבנשמה נמדדים "רצונות" ו"אורות", ואילו בסוכה תואמים להם המידות ב"אמה" (פרק היד עד המרפק). לכן לסוכה יש דרישות מיוחדות: כיצד צריך לבנות אותה, כיצד צריכים להיות הקירות, הגג צריך להיות מ"פסולת, גורן ויקב".

כל זה תואם לשורשים רוחניים, לשילוב מיוחד של כוחות השפעה וקבלה שדרושים לנשמה שלנו (לרצון לקבל) כדי להידמות לבורא. הנשמה עובדת גם בעל מנת לקבל וגם בעל מנת להשפיע, כמו הלב או הריאות שמתכווצים או מתרחבים.

הסוכה נבנית בהתאמה מדויקת לחלקי הנשמה שלנו: עשר ספירות דאור ישר ועשר ספירות דאור חוזר, לכן היא לא יכולה להיות גבוהה יותר מעשרים אמה. מכאן נובע, מתי אפשר לבנות סוכה ובאילו חומרים להשתמש, כדי שהם יהיו "טהורים", כלומר, בעל מנת להשפיע.

נשמה, נקרא, רצון, שמכוון במלואו להשפעה לזולת, כלומר הפוך מהיצר הרע, מהטבע ההתחלתי שלנו. וכל עוד האדם לא התחיל לתקן את עצמו, אז אין לו נשמה. הסוכה מסמלת את הנשמה שלנו, כלומר את הרצון שמתוקן לאהבת הזולת.

לכן בזמן בניית הסוכה צריך לקחת בחשבון הרבה תנאים, כי בנשמה יש תרי"ג (613) רצונות: רמ"ח (248) רצונות "להשפיע על מנת להשפיע", ושס"ה (365) רצונות "לקבל על מנת להשפיע". כל הרצונות הללו נמצאים בתוכי ואני צריך להתחיל לתקן אותם.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 439, 30.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תחת צילו של עראי
"בצילו חימדתי וישבתי…"
ניפגש בסוכת שלום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest