דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מבשרי אחזה א-לוה

מבשרי אחזה א-לוה

"כמו שלא יוכל לקיים גופו בעולם מבלי שיהיו בידו ידיעות בשיעור מסויים מסדרי הטבע הגשמיים, כמו ידיעות אלו המה סמים ממיתים, ואלו דברים שורפים ומזיקים, וכן ידיעה ואומד. מה שבלב חברו אשר בלעדיהם אין לו זכות קיום בעולם החומרי. כמו כן ממש נשמתו של אדם אין לה זכות קיום בעולם הבא, זולת בהרכש לה שיעור ידיעות מסדרי טבע מערכות עולמות הרוחניים ושינוייהם וזווגיהם ותולדותיהם. (בעל הסולם, "מבשרי אחזה א-לוהי")

אנחנו תופסים את כל המציאות רק בתוכנו. אנחנו בונים בתוכנו תמונה של העולם, שמורכבת מהתכונות הפנימיות שלנו בדרגות דומם, צומח, חי ואנושי.

מאחר והרצון נחלק לארבע דרגות, אז בכל אחת מהן אנחנו תופסים את הנפחים, התכונות, ההתרשמויות שלנו ממה שיש בתוכנו. לכן כל הקיים בדמיון שלנו מתחלק לארבע קבוצות: הטבע הדומם, הצומח, החי והאדם. אנחנו בונים אותן בתוכנו ונדמה לנו, שזה נמצא מחוצה לנו.

פרט לדרגות האלה של הטבע, קיים גם השורש, המקור, הוא נקרא "בורא". מתוך זה שאני משיג את כל יתר החלקים, אני מתקרב לאט לאט אל היסוד השורשי הזה, אל הבורא ומתחיל לתפוס אותו כבורא ותומך בכל ארבע המדרגות של הטבע. לכן נאמר ש"מבשרי אחזה א-לוהי".

זו התפתחות בשלבים, מהטבע הדומם לצומח, אחר כך לחי ולאדם. וכעת מאדם אנחנו כבר מתפתחים להיות כבורא. מלכתחילה הבורא לא קיים, לא בהרגשות שלי ולא בהבנה שלי. רק לאחר, שאתפתח בצורה מספקת, אתחיל לגלות בתוכי את הבורא. ללא התפתחות רוחנית וגילוי אין אדם ואין בורא.

מתוך שיעור וירטואלי, 4.03.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest