דף הבית / אקטואליה / מבצע אנטישמי של עיתון יהודי

מבצע אנטישמי של עיתון יהודי

שאלה: ישראל נלחמת היום נגד ה-BDS, חרם שהוכרז כלפיה על ידי מדינות אחרות. במקביל, עיתון "הארץ" בשפה האנגלית ("Haaretz") עורך מבצע בו הוא קורא ליהודֵי אמריקה להפסיק לתמוך בנו, מפני שישראל שולחת אליהם את שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שהוא לכאורה שליח של אפרטהייד. כיצד אתה מתייחס לפעולות של עיתון "Haaretz"?

תשובתי: מנקודת מבטה של חכמת הקבלה, הפעולות שלהם טבעיות לגמרי מצד היהודים. יהודי "לא מתוקן" שונא את היהדות שלו, ובעצמו לא רוצה להיות יהודי. בתוכו כל הזמן מתבצעת בדיקה פנימית כיצד ניתן להימנע מהיהדות, כיוון שהוא מורכב משתי תכונות מנוגדות, מצד אחד לב אגואיסטי עצום שנקרא "רצון", ומצד שני נקודה קטנה שבלב שהיא ראשית התהוותה של תכונה אלטרואיסטית רוחנית אמיתית. הניגוד הזה טמון בנו עוד מימי בבל העתיקה, כאשר לפני 3500 שנה תחת הנהגתו של אברהם, רכשנו מגע עם הכוח העליון, עם האור העליון.

הנקודה הרוחנית לא נותנת לנו מנוח, והאדם מרגיש בתוכו סתירות וניגודים גדולים. לכן, קיימים יהודים-אנטישמים רבים שמשתתפים בכל הפעולות והמבצעים נגד ישראל, העיקר לדכא את הנקודה הרוחנית הזאת. היא לא מניחה להם לחיות, ורק אם האדם מבין זאת ומתחיל לפתח את הנקודה שבלב בכוח הרצון, אז היא מעלה אותו בהדרגה עד לדרגת הבורא, והוא עולה למעלה מהעולם הזה, למעלה מכולם. לכן, זה טבעי בהחלט שבאופן פוטנציאלי בכל אחד מאיתנו נמצא אנטישמי אמיתי, שאפילו לא ניתן להשוותו עם האנטישמים של אומות העולם.

ביהודים יש אנטישמיות ממוקדת מאוד, שמופיעה על פני הניגודיות בין הרצון האגואיסטי והאלטרואיסטי. לכן לא פלא שכאשר אנשים כמו חברי מערכת עיתון "Haaretz" או חברי מפלגות השמאל, מתאספים יחד, מתלקח בהם גל של שנאה. מצד שני, אני בכל זאת מקווה שאפשר יהיה לגשת אליהם, ולהסביר מאיפה נובע היחס המיוחד שלהם למדינה ולעם, ושהדרך שלהם היא דרך ללא מוצא, מפני שהיא אינה נושאת עִמה תיקון. בדרכם זו אין אפשרות לחבר את שני הרצונות, הרצון האגואיסטי העצום והרצון האלטרואיסטי הקטן. צריך לעשות כך שהרצון האלטרואיסטי יתחיל להוליך אנרגיה עליונה, אור, אהבה, כלפי הרצון האגואיסטי העצום, ואז שני הרצונות האלה יהפכו להיות רצון אחד יחיד שלם, והמצב הזה יקרא "נשמה".

אין לאן לברוח מזה, מפני שחיינו קיימים רק כדי לעשות צעד אחד נוסף ליצירת הנשמה הכללית. בעתיד, גם הזמן הנוכחי יהפוך להיסטוריה עתיקה של האנושות, אולם עלינו לעשות צעד קדימה כדי לקרב לנשמה את הצאצאים הרחוקים שלנו, וכדי שבגלגולים הבאים לא נצטער על כך שלא הכנו את המצב העתידי. לכן עלינו להתחיל ביחד לבצע את העבודה האמיתית של העם היהודי בתוכנו, ולאחר מכן נעבוד גם עם האנושות כולה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 30.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest