דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מבעד למסך של העולם שלנו

מבעד למסך של העולם שלנו

כנס בקולומביה. שיעור מס' 1.

כדי להתקדם בחיים בדרך טובה ונפלאה, אנחנו צריכים ללכת בעקבות כלל אחד: ישנו רק כוח אחד בטבע, וזהו הכוח הטוב. את הכוח הזה אנחנו צריכים לגלות. אנחנו לא מכנים את הכוח הזה יחיד וטוב, אלא מדברים עליו אחרת: "אין עוד מלבדו".

מדוע במקום לומר: "כוח אחד מנהל אותנו", אנחנו אומרים: "אין עוד מלבדו, שמנהל אותנו"?

מפני שכל רגע נדמה לנו שיש הרבה יותר גורמים, טובים ורעים, שפועלים מכל מיני צדדים שונים ומנהלים אותנו. קודם כל, נדמה לי, שאני בעצמי קובע משהו, וכמו כן הסביבה שלי, העולם, מנהיגי העולם, הטבע, הכול משפיע עליי.

דווקא בגלל זה כתוב: "אין עוד מלבדו". כלומר, שים לב, תרכז את המיקוד שלך על דבר אחד: על אף מה שנדמה לך, שכאילו ישנם הרבה גורמים שמזמינים את המצב שלך, ברגשות, במחשבות, בעולם הגשמי, בכל דבר, בבית, במשפחה, בסביבה, בחברה, בעבודה, בהשקפת עולמך, אתה פתאום חושב על ההיסטוריה, פתאום על מה שמתרחש היום, פתאום אתה רוצה איזה שהם תענוגים, מופיעות בך איזה שהן מחשבות, מישהו בא לבלבל אותך, מאחורי כל ההשפעה הזאת עליך מבחוץ ומה שמתעורר אצלך מבפנים, אתה צריך לראות שאין עוד מלבדו, ישנה רק סיבה אחת, מקור אחד, שמתוכו יוצאות פקודות לכל חלקי הבריאה שאין להם בחירה חופשית ואין שום דבר, הם מנוהלים על ידי אותו הכוח העליון, והן משפיעות עליך.

אלה יכולים להיות החברים, המנהל בעבודה, האישה, הילדים, הבריאות שלך, הפוליטיקה, האירועים שמתרחשים בעולם, מזג האוויר, ההרגשה הפנימית, כל זה נובע מאותו הכוח היחיד, שדרך כל הגורמים הללו פועל ומשפיע עליך.

אם אתה תמקד את הלב ואת השׂכל שלך, כדי להשתדל כל הזמן לראות שרק הוא עושה את זה, ולא אלף מקורות שונים שמשפיעים עליך, האישה, הילדים, המנהל בעבודה, מזג האוויר, ההרגשה הפנימית שלך, כל מה שמשפיע עליך מבחוץ, מאחורי כל זה ניצב הוא, ואתה כל הזמן רוצה להיות נעול עליו, מקושר איתו, אז לאט לאט אתה מתחיל להרגיש מערכת שמקיפה אותך שקיימת בינך לבינו. המערכת נקראת "עולם", והכוח העליון הזה מקיף את העולם.

אז אתה מתחיל להרגיש ולהבין אותו, דווקא מפני שכל מיני דמויות והשפעות שאותן אתה מקבל מהעולם עוזרות לך להבין אותו, מדוע הוא נוהג בצורה כזאת. כי אתה צריך להתייחס אליו שהוא טוב ומטיב בכל מקרה, ללא ספק, טוב ומטיב, בצורה אידיאלית.

אם אדם משתדל דרך כל מה שמופיע בשׂכל ובלב שלו וכל מה שקורה איתו, לראות רק כוח חיובי אחד, אז ההפרעות האלה דווקא מגלות לו את הכוח העליון היחיד, את הטוב ומטיב. כך הוא מגיע לגילוי של הבורא.

בעיקרון, זוהי העבודה שלנו. ואין חוץ מזה שום דבר. וחכמת הקבלה מסבירה לנו את השלבים שאותם אנחנו עוברים, בכך שמגלים את הכוח העליון הזה, איך אנחנו צריכים להתארגן בינינו כדי שיהיה לנו קל יותר לראות אותו בכל מצב שמתגלה לנו, איך אנחנו יכולים לתמוך באחרים ולהיזהר מתמיכה מבחוץ, כדי לא לשכוח את העיקרון הזה.

כי יכול להיות מצב שאני מרכז בתוכי כוח ורצון להיות ממוקד על הבורא, אבל פתאום מגיעה אליי השפעה יותר חזקה מאשר הכוח שלי להיות מכוון אליו, ואני שוכח שצריך לגלות אותו, שזה בא ממנו, שהוא, רק טוב ומטיב.

אני פתאום מתחיל להתייחס לכל המצבים האלה בחיים כאילו שיש להם עצמאות משל עצמם והם באים בפני עצמם, ולא בהתאם לתוכנית הכללית שמופעלת על ידי הכוח העליון שחוץ ממנו אין אף אחד.

באופן עקרוני, זה העיקרון המרכזי של העבודה שלנו.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס קולומביה, 25.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לראות את הבורא דרך תמונת העולם שלנו
עד שינוסו הצללים
עולם שבו "אין עוד מלבדו"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest