דף הבית / חינוך, ילדים / מבנה של כאוס

מבנה של כאוס

דעתו של מאקס שופבך (Max Schupbach): מה שנראה באותו רגע ככאוס, יש לו מבנה ברור. לאירועים שנראים מוזרים, למעשה יש משמעות, ודווקא הם מהווים את המניע העיקרי לשינוי. מה שכיום נדחק לשוליים, שם מסתתר העתיד של הארגון ועתידה של הקהילה.

לחיכוכים ולבעיות ישנה משמעות נסתרת. אם היינו פותחים את כל המידע שניתן ולא ניתן למדידה, הגיוני ולא הגיוני, שכלי ורגשי, היינו מוצאים פתרונות ייחודיים שהיו טמונים בתוך המצב מלכתחילה, ואיך אפשר להיות יצירתי תוך כדי השגת היעדים.

מנהיג הוא לא מי שיודע הכול, אלא מי שיכול לבנות מערכת יחסים כנה ולפתור סכסוכים. המיומנות העיקרית שלו היא הבנת התהליכים, אהבת השינויים בעבודה עצמית.

מומחה, זה לא סטטוס, אלא הדרך שבה השיטות שאתה לומד הופכות להיות דרך החיים שלך. אתה צריך להבין, שאתה תצטרך ללמוד כל החיים. המומחה מבין שלגורלו ולדרכו בעולם הזה יש כיוון מוגדר, ומטרתו היא ללכת בכיוון הזה ולהפוך את הדרך ליעילה לאחרים.

בניסיון להשיג את זה, אתה כל הזמן תמעד ותלמד דברים חדשים. ועם הזמן אתה תלמד לקבל גם את ההצלחה וגם את הכישלון כדבר חיובי. אתה תפסיק להיות שמח כאשר אתה מצליח לבצע את מה שחשבת ולהיות עצוב אם משהו לא עובד – וזאת מפני שתבוא הבנה שגם ההצלחה וגם הכישלון הם חלקים של משהו גדול יותר.

התייחסותי: נחמד לראות איך המסקנות של הפסיכולוגים מתקרבות למסקנות של המקובלים.

ידיעות קודמות בנושא:
המנהיגים של המאה החדשה
שיחה על מדריך נוער
אדם חכם דומה למקובל…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest