דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / מבנה העולמות חותם ונחתם

מבנה העולמות חותם ונחתם

"אין שום הבדל ביניהם, אלא הבחן מדרגה בלבד, המובן רק בהחומר, שבפרטי המציאות, שבכל עולם ועולם.

שהחומר של פרטי המציאות, הנמצאים בעולם הראשון, היותר עליון, הוא חומר היותר זך, מכל התחתונים הימנו. וחומר פרטי המציאות, שבעולם השני, הוא מעובה מעולם הראשון, אבל יותר זך, מכל מה שתחתיו במדרגה. ועל דרך זה, עד לעולם הזה שלפנינו, אשר החומר של פרטי המציאות שבו, הוא יותר עב וחשוך, מכל העולמות שקדמו אליו.

אולם הצורות של פרטי המציאות, וכן כל המקרים שלהם, באים בשוה, בכל עולם ועולם, הן בכמות והן באיכות, בלי שינוי של כלום." (בעל הסולם, "מהותה של חכמת הקבלה").

שאלה: מה זה "עולם זך"?

תשובתי: זהו עולם שבו משתמשים ברצון עם כוונה על מנת להשפיע. דווקא כך הוא הופך להיות זך.

"והמשילו את זה, כמשפט החותם עם הנחתם הימנו, אשר כל הצורות, המצויות בהחותם, עוברות בשלימותן, לכל פרטיהן ודקדקיהן אל הדבר הנחתם הימנו.

כן הוא בהעולמות, אשר כל עולם תחתון, נחתם מהעולם העליון ממנו. ועל כן, כל הצורות, שיש בעולם העליון, בכל כמותם ואיכותם, נעתקים במלואם, ובאים גם בעולם התחתון."

כך הכול מתרחש. עולם אין סוף ועולם אדם קדמון נקראים כתר, עולם האצילות נקרא חכמה, עולם הבריאה נקרא בינה, עולם היצירה נקרא זעיר אנפין ועולם העשיה, הכולל גם את העולם שלנו, נקרא מלכות. זה המבנה של כל הבריאה.

אם לוקחים אחד מהעולמות, נניח את עולם האצילות, אז גם בתוכו נמצא: כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות. כל ספירה מהעולם הזה, נניח בינה, גם בתורה תהיה מורכבת מכתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות. וכן הלאה.

כלומר המבנה בהכרח צריך להיות מורכב תמיד מחמישה או עשרה חלקים. אחר כך אנחנו נראה שזה אותו הדבר. כל הבריאה, החל מעולם אין סוף ועד העולם שלנו, כוללת בתוכה עשר ספירות, לא יותר ולא פחות. כל חלקיק שבה, גם מורכב מעשר ספירות ודומה למבנה של כל העולמות.

אם מניחים, שהיקום בנוי לפי הצורה של אטום והוא מורכב מהאטומים הללו, אז אפשר לתאר לעצמנו, מה זה שורש וענף. כל זה יורד עד לעולם שלנו, וכל מה שאנחנו רואים לפנינו, אלה הם ענפים של מה שנמצא למעלה מהעולם שלנו, לפי ההיררכיה של התכונות הרוחניות. והם אלה שנקראים בעולם הרוחני "שורשים".

מתוך שיעור וירטואלי, 6.10.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest