דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מבט נכון על ספרי הקודש

מבט נכון על ספרי הקודש

כשאנחנו קוראים מאמר קבלי, אנחנו צריכים לכוון את עצמנו בצורה נכונה לקליטתו. בחכמת הקבלה אף פעם לא מדובר על העולם הזה. בעולם הזה איננו קיימים – זהו עולם מדומה, הוא בכלל אינו בא בחשבון ואינו מהווה חלק מכל מערכת העולמות. הוא בכלל אינו קיים!

לכן חכמת הקבלה לחלוטין אינה מדברת על העולם הזה, על הגוף הפיזי של האדם, על השהייה במקומות גיאוגרפים מסוימים: בארץ ישראל, במדבר סיני, במצרים ובבבל. מדובר רק על המצבים הפנימיים שעובר האדם, שבהם הוא משתוקק להגיע לתיקון, למטרת הבריאה.

אם יש לאדם נקודה שבלב והוא מכוון את עצמו למטרת הבריאה, אז בדרך למטרה הזאת הוא מתחיל לעבור מצבים שונים. בדיוק על המצבים הללו, על המדרגות הללו, מספרת חכמת הקבלה וכל הספרים הקבליים: התורה, התלמוד, תלמוד עשר הספירות, המשנה ועוד. כל הספרים הרוחניים, ספרי הקודש, מדברים רק על ה"קדושה", כלומר, על השגת תכונת ההשפעה, שנקראת קדושה.

לכן, כשקוראים את המאמרים האלו, צריך להתנתק לחלוטין מכל התמונות והדימויים הגשמיים המוכרים ולתאר לעצמנו רק מדרגות רוחניות, כלומר מידות ההתקרבות לתכונת ההשפעה: יותר או פחות. רק על זה מדובר.

מדובר על הרצון שברא הבורא, על המצב שלו בכל אחד מאיתנו ועל אותו הניסיון שאנחנו עוברים בדרך, אם מאותו המצב שבו אנחנו נמצאים עכשיו, אנחנו מתחילים להימשך לתכונת ההשפעה, לאהבת הזולת, שנקראת "קדושה".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 24.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מקום העבודה הוא הרצון
לא תעשה לך "פסל"
תגלו את עצמכם במימד העליון!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest