דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מבט בוגר על העולם

מבט בוגר על העולם

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 6.

שאלה: לפעמים צצה בי שנאה בלתי נשלטת כלפי אנשים חיצוניים, במיוחד כלפי רופאים. אתה מלמד, שאנחנו צריכים להסתכל על הכול דרך פריזמה של הבורא, במיוחד על אנשים רגילים.

אבל המחשבה שהבורא ניצב מאחוריהם ממש נמחקת על ידי האגו שלי שרוצה "להרוג" אותם. כיצד צריך לעבוד עם זה?

תשובתי: זהו מבט ילדותי, לא בוגר, לא מושלם וצר על העולם.

כאשר אתה אומר, ש"מאחוריהם ניצב הבורא", אתה מתאר לעצמך איזה אדם כל יכול. אתה לא תופס את זה בצורה של חוק הטבע, התאמה של שני כוחות בטבע.

למעשה, הבורא לא קיים. יש שני כוחות של הטבע שמציירים בנו את כל הבריאה. אנחנו צריכים למצוא בתוכנו כזאת צורה של יחסים הדדיים, כזאת נוסחה, שהיינו מרגישים אותם מקושרים הדדית והרמונית באופן מוחלט. מצב כזה ייקרא "בורא".

אם אנחנו לא נשיג את תכונת הדימוי של שני הכוחות האלה, לא נחבר ביניהם ולא נקבל ביניהם הרמוניה, אז לא נדע מה זה בורא. במקרה כזה הוא לא קיים.

לכן צריך להסתכל על העולם, כעל מה שמציירים לנו שני הכוחות. ואז לא תופיע אצלך השנאה.

האם יש לי שנאה כלפי השכנים שלנו שמסביב לישראל שמפגיזים אותנו? להיפך, אני אומר, שאנחנו אשמים בזה, מפני שלגמרי לא מנצלים את האפשרויות שניתנו לנו. אבל אין לי שנאה כלפיהם. נו, מי הם בכלל? בעיקרון, הם מבצעים. אין להם שום פונקציות אחרות.

כך גם צריך להסתכל על רופאים, שבכוונה הורסים את המטופלים שלהם. כך מתגלה בהם הכוח האגואיסטי, וכאן אין להם חופש בשום דבר. אני ראיתי רופאים שהרגו חולים שעוד ניתן היה להצילם, מפני שזה היה מועיל להם. זה הכול התגלויות אגואיסטיות.

לכן אתה צריך פשוט קצת להתבגר.

מתוך שיעור מס' 6 בכנס בסוצ'י, 14.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בצד השני של האגו
ההצלה היא בקבוצה
כלום לעצמך, הכול לאחרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest