דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מבחן על תכונת הקדושה

מבחן על תכונת הקדושה

"פרשת קדושים היא כלל כל התורה, והיא חותם טבעת האמת. בפרשה זו התחדשו סודות עליונים של התורה, בעשרת הדיברות, ובגזרות ובעונשים ובמצוות עליונות. וכשהגיעו החברים לפרשה זו היו שמחים." (זוהר לעם, ספר "ויקרא", פרשת "קדושים", סעיף 16).

קדוש, זה קדושה, תכונת "בינה" (השפעה מלאה).

"וכשהגיעו החברים לפרשה זו היו שמחים", מפני שהם הגיעו לדרגה, כאשר כל התכונות הטמונות בהם היתקנו במלואן לעל מנת להשפיע, ועכשיו הם עומדים בפני מצב של לקבל על מנת להשפיע. זה כבר לא משהו שהוא לא יציב, שנמצא מעבר לעננים, אלא כניסה ועבודה ישירה בארץ ישראל.

"פרשת קדושים היא כלל כל התורה, והיא חותם טבעת האמת", זה אומר, שכל התורה מיועדת רק כדי להשיג את תכונת ההשפעה. אם אתה מחזיק בה, אז אתה יכול לשים אותה כחותם על כל מיני רצונות ולהשתמש בהם בצורה נכונה. עכשיו אתה בטוח לא תיטעה, כי ההשפעה הולכת לפניך.

שאלה: אז למה שלא נעצור כאן?

תשובתי: לא! אתה עדיין לא תיקנת את עצמך, אלא רק הגעת לדרגה שבה אתה מוכן לעבוד עם הרצונות שנשברו בכוונה, כדי שתוכל לתקנם בעל מנת להשפיע.

נניח, שהבורא ברא מכונית, שבר אותה לחלקים, ועכשיו אתה יכול לעשות מהם מה שאתה רוצה. להרכבה מצורף ספר הוראות, שהחלק הראשון שלו כרגיל, תיאורטי, ומתאר רק את הכנת האדם להמשך העבודה. בחלק הזה כלולים מתמטיקה, פיזיקה, מכאניקה, אלקטרוניקה, כלומר כל מה שצריך לדעת לצורך הרכבת המכונית.

לאחר שלמדת את זה, אתה כביכול עושה מבחן ויוצא לדרגת "קדוש". עכשיו אתה כבר יכול להתחיל להרכיב נכון את המכונית. ודאי שיצוצו אצלך בעיות, טעויות, השייכות לחלק זה או אחר, אבל בעיקרון אתה כבר מוכן לעבודה.

לכן תלמידי רבי שמעון, מחברי ספר הזוהר, שמחו כל כך שהשיגו את הדרגה הזאת, כי עכשיו מתחילה העבודה האמיתית של האדם.

ועד לרגע הזה, אתה כמו מי שסיים את לימודיו, עדיין לא מהווה כלום בפני עצמך. אבל לעומת זאת, יש לך כבר יסוד רוחני.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 19.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
רמות התפיסה של התורה
"קדוש" נקרא משפיע
קדיש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest