דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / מאשליה להרגשת המציאות

מאשליה להרגשת המציאות

laitman_2009-12-23_2437-70.jpg

שאלה: איזו כוונה צריכה להיות לנו בזמן הקריאה בספר הזוהר: לגלות את האור בין החברים, לגלות את הטקסט בתוכי או שתיהן יחד? מה חשוב יותר?

תשובתי: אני לא הייתי מפריד ביניהן. אנחנו מדברים על כך שכל העולם נמצא בתוך האדם, וכל המציאות שאני מרגיש קיימת בתוכי.

למרות שעכשיו אני קיים באשליה: רואה את החברים לפניי, את העולם הסובב, את האויבים והשונאים, את הבתים והכוכבים וכל השאר, אך כל זה הוא הרצון שלי, ולכן אני מרגיש אותו.

ברצון שלי קיימות ספירות. ישנן הספירות הפנימיות שלי – "שורש נשמה וגוף". ישנה ספירה חיצונית יותר הנקראת "לבוש", וישנה ספירה חיצונית עוד יותר הנקראת "היכל". אני מרגיש את עצמי בספירות הפנימיות ("שורש, נשמה וגוף"), ואילו בספירות החיצוניות ("לבוש והיכל") אני תופס את העולם, כאילו הוא נמצא מחוץ לי.

כל זה נובע מכך, שבצמצום ב' שתי הספירות החיצוניות התנתקו ממני וכעת הן מקיפות אותי. לכן "לבוש והיכל" נדמים לי כמחוץ לי. אך למעשה הן שלי, קיימות בתוכי, רק אני מרגיש אותן כחיצוניות.

מאחר והרצונות הפנימיים שלי הם כתר, חכמה ובינה או "שורש, נשמה וגוף", אז אני מרגיש בהם את האור הפנימי נר"ן. ברצונות המקיפים אותי ("לבוש והיכל") ישנה הארה מקיפה חלשה, ולכן אני לא מייחס להם חשיבות רבה. אני תלוי בהם במקצת: הכוכבים מאירים לי מעט, השמש גם כן, העולם סובב אותי, אבל העיקר זה אני. אינני מתאר לעצמי, שכל הרצונות החשובים ביותר שלי נמצאים דווקא מחוץ לי, אך הם כולם שלי. רק אנחנו נמצאים בכזו אשליה שהם נראים לנו כזרים.

היכן כאן הקבוצה, המורה, ספר הזוהר, כל העולם, האישה והילדים? – הם כולם נמצאים בתוך הרצונות שלי. אז אם מי התחתנתי? – עם הרצון שלי. על מי צעקתי היום? על מי צחקתי? – על הרצונות שלי, הכול זה אני.

אתה יכול לטעון: "אתה אומר שאני נמצא בתוכך, ואני אומר שאתה נמצא בתוכי, מי צודק?" – שנינו צודקים. כל עוד איננו מתעלים מעל העולם הזה לרוחניות, איננו מסוגלים להשתחרר מהאשליה הזו. אך אם אני מסתכל על כל העולם ורואה שהוא הרצון שלי, אז הרבה יותר קל לי דרך תפיסת המציאות הזאת להשיג באמת את הרגשת המציאות הזאת.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 22.03.2010

רשומות קודמות בנושא:
הדמיון מסייע לנו לגדול

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/P0Cjb

One comment

  1. האם ניתן לומר כי "לבוש והיכל" הוא למעשה השכבה המשותפת שאנחנו חולקים אחד עם השני?  האם ניתן לומר, ממבט של תהליך התיקון הכללי, כי המקובלים מהעבר לא יכלו לתקן את "לבוש והיכל" של הגוף הכללי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest