דף הבית / כלכלה / כסף / מאפייני הסדר העולמי החדש: הציפיות והמציאות

מאפייני הסדר העולמי החדש: הציפיות והמציאות

דעתו של מ. שייחוטדינוב, ד"ר להיסטוריה: "המשבר הכלכלי נתן דחף עוצמתי לתהליך החלוקה מחדש של הכוח וההשפעה הגלובליים. אך לא המערב ולא המזרח מסוגלים לפרוץ מגבולות הפרדיגמה הכלכלית שלפני המשבר.

4 השנים האחרונות עדיין לא הפכו לתקופה של בנייה מחודשת של הארכיטקטורה הפיננסית העולמית. האליטות הפוליטיות במדינות המובילות חוות מחסור רציני בכוח רצון ובאחריות מדינית. האסטרטגיה מפנה את מקומה לטקטיקה של הטווח הקצר, ורפורמות שהבשילו כבר מזמן מוחלפות בתחליפים ארעיים. גם המומחים הבינלאומיים מתחמקים מניתוח רציני של בעיות העולם המודרני.

אולם רק ניתוח אובייקטיבי וביקורתי של המצב יוכל להיות המפתח לחיפוש הפיתרונות ההולמים שבלעדיהם לא ניתן יהיה לבנות את הסדר העולמי החדש והצודק יותר.

אחד המאפיינים החשובים ביותר של שלב ההתפתחות הנוכחי של האנושות הוא ההקרנה ההדדית של שורה שלמה של מגה-טרנדים גלובליים. התזוזה של מרכזי הכוח, משבר הארכיטקטורה הפיננסית העולמית, הופעתם של איומים לא קונבנציונליים, החרפת בעיות הביטחון האנרגטי, הביטחון האקולוגי והביטחון באספקת המזון, משבר המשפט הבינלאומי – כל זה מביא להסתבכות כפולה ומכופלת של המצב העולמי.

חשוב לקחת בחשבון גם את האיכויות המיוחדות של השלב הנוכחי של התפתחות האנושות, שמאופיין בדחיסה והאצה של הזמן ההיסטורי. הזמן הופך להיות היום לגורם מכריע".

התייחסותי: בזמן האחרון אנחנו פוגשים ניתוחים יותר ויותר קונקרטיים של המתרחש, אך לא מוצעות שום דרכים לפיתרון הבעיה, וגם זה הופך להיות יותר ויותר ברור לכולם: אין לאנושות פיתרון. אך ממבוי סתום שכזה האנושות תבשיל לתפוס את הפתרון האי-רציונלי שמציעה חכמת הקבלה

ידיעות קודמות בנושא:
המעבר אל המציאות החדשה
מחשבות על העולם החדש
4 תסריטים לעצירת המשבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest