דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מאני אישי לאני קולקטיבי

מאני אישי לאני קולקטיבי

שאלה: מה זה אומר לשתף פעולה בעשירייה? איזה קשר הדדי צריך להיבנות בינינו, ובאיזו צורה, לאיזה מצב עלינו לשאוף בעשירייה?

תשובתי: כל זה אנחנו לומדים ממאמרי רב"ש. הוא הקדיש את חייו להסבר על מבנה העשירייה, מבנה של הידמוּת מינימלית שלנו לבריאה הכללית, למערכת הכללית. הרי הדבר החשוב ביותר זה להביא את הנברא להידמוּת לבורא. עלינו ללמוד לפעול בינינו באופן הדדי לפי החוקים האלה, אבל לא בכפייה, אלא בהדרגה, מתוך עבודה מעשית. האדם צריך רק למקם את עצמו בכפייה בתוך עשירייה, מפני שהטבע שלנו לגמרי נגד זה.

כל אחד מאיתנו, ובמיוחד אלה, שמגיעים לחכמת הקבלה, הם אנשים בודדים, אינדיבידואליסטים. לפני כן הם אפילו לא תיארו לעצמם, שהם הולכים לעסוק ולהתאחד עם שאר החברים בקבוצה, להשתתף בסעודות ובאירועים משותפים. אבל הם מסכימים לזה, מפני שהם מבינים זאת מתוך החומר הנלמד. אמנם לפי האופי הם די רחוקים זה מזה. הם לא אנשים שמעניין אותם תקשור גשמי רגיל, או מסיבות בערבים. בתוכם הם מתבודדים. הם מסגלים את שיטת האיחוד ממש מאפס, בכך שהם מבינים שבאופן הזה הם מתאימים את עצמם למערכת הגלובלית של העולם. זו מערכת שמורכבת מעשר ספירות, ועליהם להידמות למערכת הזו.

חוקים קבליים "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" ו"ואהבת לרעך כמוך" מהווים את הכללים עבור כולם. אחר כך הם כבר מתחלקים לפי כל מיני תנאים בקבוצה, מה גם שהם די קונקרטיים: מה אני כאישיות נפרדת צריך לעשות כדי להפסיק להיות אדם נפרד, לאסוף ולספוג לתוכי את כל העשירייה ולהתכלל בתוכה, להתמוסס בה.

עם זאת, באיזה אופן נשמר ה"אני" שלי? את זה אני אגלה ואדע אחר כך. אבל מה יהיה עם ה"אני" שלי? הוא משנה את צורתו באופן רציני ביותר. אני בהדרגה אבטל אותו, עד שהוא יפסיק להיות נחוץ לי. אני ארצה, שלחלופין יופיע אצלי ה"אני" הקולקטיבי, כאשר אני ממש שואב לתוכי את כל העשירייה, כך שהיא תתקיים בתוכי. זה לא שאני מעכל אותה בתוכי, כמו בהמה שבלעה את הטרף שלה, לא. אני כולל אותם בתוכי, מפני שאני רוצה להיות מסודר פנימית במבנה של עשירייה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 05.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest