דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מאמר "הערבות" – תקציר

מאמר "הערבות" – תקציר

בעל סולם
כל בני האדם ערבים זה לזה

רק כשכולם יהיו ערבים זה לזה בהשגת תכונת ההשפעה והאהבה – יתרחש גילוי הבורא. שיטת התיקון ניתנת, אם האדם מוכן לקבל את החוק "אהבת הזולת" – באותה המידה, שבה הוא אוהב את עצמו.

הגמר של תיקון העולם מסתכם בזה שכל האנושות תקבל את הכלל "ואהבת לרעך כמוך".

חובה זו מוטלת על אלו שמתעוררת בהם ה"נקודה שבלב" ("ישראל", מלשון ישר-אל). הם מחויבים לתקן את עצמם מקבלה להשפעה בכל 613 הרצונות שבנשמה.

כל מי שמתקן את עצמו, מכשיר על ידי תיקונו את כל האנושות להבין ולהגיע לאהבת הזולת, שהיא "הסולם לתכלית הבריאה" – לדביקות בבורא (בכך שליחותה של קבוצת "בני ברוך").

ההשראה בעבודה לבורא שוות ערך להשראה בעבודה לזולת, הרי אם האדם מבצע פעולות לשם טובת זולתו – ואין זה משנה אם הן מכוונות לזולת או לבורא – מתחברות האהבה לבורא ולחבר להרגשה אחת.

אבל אם האדם לא מצליח להישאר בהשפעה מלאה, ונופל שוב לאהבה עצמית – בכך גורם ל"דחיפה אחורנית לרוחניותו של העולם כולו".

השגת מטרת הבריאה מוטלת על כל המין האנושי ללא הבדל. אולם התיקון מתבצע בהדרגה: תחילה בכל מי שהתעוררה הנקודה שבלב (חברי קבוצת "בני ברוך" בכל העולם), ואחריהם מגיעים לתיקון כל באי העולם.

קבוצת "בני ברוך" נוסדה כדי להיות כ"מין מעבר" של שיטת התיקון והאהבה לכל העולם. בזכות זה, יבינו בני העולם את השלמות שבאהבת הזולת, יקבלו על עצמם את קיום החוק "ואהבת לרעך כמוך", והרע יתבטל מהעולם.

>> לקריאת מאמר הערבות, מאת בעל הסולם.

6 comments

  1. לא מזמן שמעתי באחד השיעורים שלך משפט שאני לא ממש זוכרת אבל הוא היה בנוסח: "עוד חצי שנה לא יהיה אוכל בסופרמרקטים.." משהו כזה.

    כבר השבוע אני קוראת על מחסור במזון בעולם:

    העלייה החדה במחירי המזון, המורגשת היטב גם בישראל ובמערב, היא בבחינת מכת מוות – לא פחות – למיליונים רבים במדינות המבוססות פחות ומרובות האוכלוסייה. עם הרעב באים התסיסה החברתית וחוסר היציבות. הראשונה לחוש בכך הייתה מצרים. כפי שדיווחנו כאן לפני כחודש, המצוקה באספקת הפיתות המסובסדות, שגררה תורים של שעות ותגרות עם הרוגים ופצועים – הביאה עמה מחאה עממית של ממש.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3535683,00.html

    התייקרות האורז: משבר מזון עולמי חמור

    מחיר האורז, ששבר אתמול את השיא של כל הזמנים, גורם לאחד ממשברי המזון החמורים מזה שנים. בסרי לנקה שיגרה הממשלה שוטרים להחרים אורז, משפחות באפריקה מקצצות אותו מצלחת המזון הדלה שלהן, אבל לחקלאים לא משתלם לגדל אותו יותר. בישראל צפוי האורז להתייקר אחרי החג. תמונת מצב עולמית

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3535653,00.html

    האם באמת יהיה רעב? בצורה גשמית?

    תודה רב יקר.

  2. מחקר: כ-8% מבני הנוער בארץ ניסו להתאבד

    המספרים מבהילים: כשמונה אחוזים מכלל בני הנוער בישראל ניסו ליטול את חייהם בצורה כלשהי, כאשר 0.14 אחוז מאוכלוסיית המתבגרים (אחד מכל 714 בני נוער) הגיעו לחדרי המיון לאחר ניסיון התאבדות חמור. חוקרת: "זו קריאה לעזרה. צריך להקשיב לשיחות מתבגרים ולדאגות שהם מביעים"

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3534972,00.html

    רב יקר, מה דעתך על זה?

  3. מאוד מעניין יהיה לשמוע ממך כבודו, כמה מילים על יום השואה.

  4. רב יקר שלום.

    אשמח לדעת מהו הושר הרוחני של השואה.

    תודה

  5. תלמידה מתמידה

    רב יקר,

    בתור תקציר למאמר של בעל הסולם, השם של בני- ברוך מופיע בצורה צורמת מעט. אני מבינה שצריך לעודד את המעשים המבורכים של כל אחד ואחת מתנועת בני- ברוך, יחד עם זאת הכל בצורה ענינית. הרי אתה אמרת שאי אפשר לדעת על אנשים שפיתחו את'הנקודה שבלב' והגיעו לרוחניות. והרי יש עוד מקובלים ועוד עמותות שדרכן רוחנית ובוחרים בשיטות המתאימות להם להפצה. וכל אחד לומד איפה שליבו חפץ. רב יקר, האם יש סיבה לצורת התקציר שבחרת להציג הפעם?

  6. אסתר המלכה:)

    תלמידה תרשי לי לומר שאני מסכימה איתך,
    אבל אולי הרב הביא זאת בתור דוגמא,
    גם אני מאמינה שיש עוד קבוצות שחותרות לאמת,
    והאיחוד חשוב מן התחרות,
    כי הרי בזה דוגלת החוכמה,
    לאיחוד נשמת האדם.
    יום טוב.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest