דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / מאילו ספרים אנחנו מקבלים יותר אור?

מאילו ספרים אנחנו מקבלים יותר אור?

laitman_2010-04-11_6361_w-70.jpg

שאלה: אם לא היו כתבי בעל הסולם, האם היינו יכולים למשוך את אור התיקון ממקורות אחרים?

תשובתי: לא, לא היה לנו שום מגע עם האור. נחוצה לנו מערכת המאפשרת לנו ליצור קשר איתו. על זה עלינו להודות למקובלים. כל דור קודם חייב להכין את עצמו, כמו קרקע עבור הדור הבא. זה בדומה לשכבות תרבותיות של קרקע, המתגלות בזמן חפירות ארכיאולוגיות.

כך גם אנחנו, כל הזמן מוסיפים שכבה אחר שכבה ומכינים קרקע עבור הדורות הבאים. ללא ההכנה הזו איננו מסוגלים לגדול. עד זמנו של בעל הסולם הידע הקבלי היה מפוזר במקורות ובספרים שונים, אך הוא אסף וסידר את הכול במערכת אחת. וכאן הכוונה לא לסתם ספר שנוח לנו לקרוא בו, אלא מערכת פנימית שדרכה אנחנו יכולים לקבל כעת אור.

המקובלים עשו כזה תיקון במערכת הכללית, חיברו את כל הנשמות כך שדרך המערכת הזאת כבר אפשר לקבל אור, המספיק לנו לתיקון. ותיקון זהה עשה בעל הסולם, הוא לא סתם כתב לנו ספר עם הסברים מפורטים. הוא עשה כך שדרך כתביו אנחנו נוכל להתחבר ולהתאחד עם המערכת הרוחנית ולמשוך על עצמנו את המאור המחזיר למוטב. בלעדיו לא היינו מסוגלים לעשות דבר! הרי האור חייב לעבור דרך המערכת שנבנתה על ידו, רק הוא יתאים לנשמות שלנו. בזה הסתכמה שליחותו המיוחדת.

לכן דווקא דרך כתביו, כמו "תלמוד עשר הספירות" ו"פתיחה לפרוש הסולם" אנחנו מקבלים את האור המקיף. זה לא יצליח לנו דרך כתבים אחרים, מאחר ולא קיימים בהם הסדר והמערכת הדרושים, אשר סידר וארגן עבורנו בעל הסולם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 01.07.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
הסולם
שליחותה של נשמה ענקית

One comment

  1. בהתאם למה שאנו לומדים, יש עוד כל כך הרבה אנשים שלא זכו לנשמה,האם הם גם כן ילמדו מהכתבים של "בעל הסולם"?

    אנחנו לומדים שהקבלה היא מדע, ולכן השגתו של האחד היא נחלתו של השני, אחד מגלה את החכמה, ואם זה מדע כולם יכולים להשתמש בידע זה.

    אנחנו לומדים שרצון לקבל מפותח מביא איתו גילוי, ידע, האם אין לנו את הידע להפוך את כל כתבי המקובלים לנוסחה מתמטית? האם ידע מסוג זה לא יביא את ההפצה שלנו למקומות חדשים?

    האם אנחנו מנהלים את הידע שלנו כרוי? האם לנו יש מערכת לניהול מידע איכותית?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest