דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מאיזו "נקודה" מקובל נותן תחזית

מאיזו "נקודה" מקובל נותן תחזית

שאלה: רוחניות נמצאת מחוץ לזמן, עבר, הווה, עתיד לא קיימים. מאיזו נקודה מקובל עושה תחזית?

תשובתי: אין קשר בין אחד לשני! רוחניות, זה מצב שבו אתה יוצא לדרגה עליונה, היכן שאדם מתחיל לעבוד על האגו שלו ובונה הכול מעליו. אז, הזמן לא קיים מבחינתו, מפני שזמן זה אחד הפרמטרים במערכת אגואיסטית, אבל אם החשבון "למען עצמי" או "לא למען עצמי" לא קיים, אז הפרמטר של הזמן נעלם. הכול מתרחש באופן מדויק לפי תיאורית איינשטיין, אתה יוצא מחוץ לגבולות זמן, תנועה ומקום, אבל זה קורה רק מחוץ לאגו ואילו בתוך האגו זה לא מתקיים, לכן אנחנו נמצאים בתוך הזמן. כאשר אתה אומר "רוחניות", אל תנסה לדחוס אותה בינינו. היא קיימת רק עבור  אנשים שיוצאים מעבר למסגרות גשמיות ורוכשים כלים חדשים לגמרי לתפיסת המציאות.

הערה: אבל מקובל עושה תחזית בהסתמך על רוחניות…

תגובתי: לא. אני לא מדבר על רוחניות, אלא רק על העולם שלנו וביחס לבני אדם שנמצאים בתוכו.

שאלה: אז במה תחזית של מקובל נבדלת מכל השאר?

תשובתי: בשום דבר. גם פיזיקאים נותנים תחזית, גם הוגי דעות וגם אני. פשוט אני מציין, ששום דבר טוב לא מחכה לנו, על בסיס האגו, מפני שהוא מתפתח ומהווה בסיס ויסוד לקיומנו.

שאלה: כך או אחרת, אתה מסתמך על כמה אפשרויות לפתרון. מה יהיה, אם האנושות תתחיל להתקרב לחוק של אהבת הזולת?

תשובתי: אם היא תתחיל. קשה מאוד להאמין בזה. אבל אם היא תתחיל, אז וודאי כל האירועים יתחילו להשתנות בהתאם לשינויים של האנושות.

שאלה: במקורות קבליים נאמר, שהכול נקבע. אם למשל במערכת תוכנתה מלחמת עולם שלישית, אבל פתאום אנחנו נתחיל להתייחס טוב זה לזה, יכול להיות שהיא לא תתרחש?

תשובתי: היא לא תתרחש.

הערה: אבל היא צריכה להתרחש בהתאם לתוכנית…

תגובתי: למה צריכה? שום דבר לא מתוכנת! רק הסיום. אבל מתי הוא יתרחש ובאיזה אופן תגיע אליו, זה לא נקבע במערכת. לכן יש לאדם בחירה חופשית, שקיימת מהתחלה ועד הסוף. היא ניתנה לאדם בהכרת הרע ובעלייה לטוב. בהתאם לכך האדם כביכול ממתיק את הזמן.

שאלה: כלומר, יש כמה אפשרויות להתפתחות?

תשובתי: כל האפשרויות נמצאות בכל רגע לפניך. אתה נע במקצת לכיוון הטוב, אז העולם הופך להיות טוב יותר. נע קצת לכיוון הרע, אז העולם הופך להיות רע יותר. הכול תלוי בקשרים בינינו. עלינו להידמות לחוק הגלובלי של הטבע, שכולל בתוכו את כל המערכת. כאשר גם אנחנו בונים בתוכנו מערכת גלובלית של קשר הדדי, תלות הדדית, אז אנחנו מדמים את עצמנו לחוק הכללי של הטבע ומרגישים נוח בתוכו. וכאשר, להיפך, אנחנו נוטים לפעול בעקבות האגו שלנו, שמרחיק אותנו זה מזה בשנאה, בכל מיני חשבונות, אז אנחנו מנוגדים לחוק הכללי של הטבע ובסופו של דבר מקבלים את מה שיש.

שאלה: מהו המנגנון של קשר בין בני האדם?

תשובתי: החוק הפשוט ביותר, חוק של השתוות הצורה, התכונות. אנחנו חיים בספירה שהיא אלטרואיסטית לחלוטין ונקראת "בורא" או הטבע הכללי העליון. עד כמה שאנחנו דומים לו יותר, באותה מידה אנחנו מרגישים בנוח. ובמידה שאנחנו שונים ממנו, אז לא.

ההידמות לטבע מתבטאת בכך שעלינו לקבל על עצמנו מתוך מאמץ, חוקים ויחסים הדדיים שקיימים בטבע העליון, אלה חוקי השפעה ואהבה. במצב הזה אני תופס את כולם כחלקים של מנגנון אחד, שבתוכו אנחנו מסתובבים בו זמנית בהסכמה מלאה זה עם זה. אז טוב לנו, אף אחד לא בולם אף אחד, לא מושך בעל כורחו קדימה וכולנו נמצאים במצב אידיאלי.

מתוך שיעור וירטואלי, 24.12.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest