דף הבית / המשבר ופתרונו / מאחורי הקלעים של תיאטרון הצללים

מאחורי הקלעים של תיאטרון הצללים

שאלה: האם על פי מערכת הכוחות במגילת אסתר אפשר להעריך את מערכת הכוחות בעולם שלנו? כיצד משתקפים בסיפור הזה החינוך האינטגרלי וחכמת הקבלה?

תשובתי: הבה נראה מיהן הדמויות של פורים? המלך, מרדכי, המן ואסתר שמקשרת בין כולם. כל החוטים מתקשרים בה.

כך נראים לאדם כל היוצרות שלו: שלושת הקווים והבורא מעליהם, כלומר, דעת והשתוקקות מעל הדעת אל ה"כתר" ב"קו האמצעי". וכל זה מתגלה בזכות עבודת החיבור. לכן, האירועים של פורים מתרחשים בגלות בבל.

פורים זה מצב מאוד חשוב.

קבוצת אברהם יצאה מבבל, ביצעה סידרת תיקונים, אחר כך נפלה ממדרגתה ועלתה שוב לבבל כדי לגלות את שיטת התיקון הסופית.

עם השיטה הזאת הקבוצה בונה שוב את הכלי הרוחני, אבל לא יכולה להישאר בו, כי הוא הרבה יותר חלש מהכלי הקודם. יש בו הרבה יותר הגבלות מקודם, כי עכשיו צריך לתקן את כל העולם.

לכן יש שוב התכללות, אבל כבר על בסיס הכלי שתוקן בבבל ומותאם לעולם.

בהמשך בני ישראל יוצאים לעולם כדי להתקשר עימו, ובימינו מגיעים לאותה בבל, לאותו המצב עם המן, מרדכי ואחשוורוש. היום כבר הכול מוכן, אבל יחד עם זה אנחנו רוצים להתקדם בדרך טובה "למעלה מהדעת", לכן צריכים להסביר לכולם שההצלה היא בחיבור.

בזמנו, המן רצה לנצל את מצב "התרדמה" של בני ישראל, כי הם לא היו בקשר נכון ביניהם וזה אפשר להשמיד אותם, כלומר, להשמיד את ההשתוקקות הרוחנית ולהכריח אותם לעבוד לטובת האגו.

אבל, מצד שני, החינוך האינטגרלי אומר לנו אחרת, עלינו להתחיל להתחבר כי רק זה יציל את העולם, זאת הצלה גשמית וגם רוחנית. ואין לנו ברירה.

בתנאים של היום אנחנו כביכול עומדים מול כל העולם וקוראים לצרכנות רציונלית בהתאם להכרחיות, לשוויון, לחלוקה צודקת וכן הלאה. אנחנו מסבירים שאין מקום בעולם שלנו למערכת הבנקים המנופחת ולתעשייה המיותרת. בהדרגה האנושות תבין כיצד להתקיים בתנאים החדשים ותיפטר מכל העסקים המדומים, ויישארו באמת רק העסקים ההכרחיים לקיום נורמלי.

זה לא אומר שאנחנו נהיה בנסיגה או נחזיר את ההיסטוריה לאחור. ברור שאפשר להמשיך ולפתח את הטכנולוגיות השונות, אבל לא כדי שהן תהיינה מיותרות, אלא הכרחיות לחיים.

אם נשים רובוטים בתעשיית הייצור, אז האדם לא יצטרך לעבוד אפילו שעה אחת ביום. אז מה? שיעסוק בדבר העיקרי בחייו, בהתפתחותו הרוחנית. שיעבוד בפנימיות, על עצמו.

אנחנו עדיין לא מבינים שהטכנולוגיה החדישה יוצרת עולם וירטואלי חדש, שבו הרצון לקבל יתקיים בלי שנרגיש בו, ברמת "החי". כי כאשר אתה מתעלה לדרגת ה"אדם" אתה מפסיק להרגיש את הטעם של הרצונות הקודמים, בדיוק כפי שאנחנו לא מרגישים את צמיחת השיער והציפורניים ואת גזירתם.

הרגשת העולם הזה תתחיל להיעלם, וכל פעולותינו, כל הקשרים בינינו, כל הקיום יורגש רק ביחסים בין בני האדם. רק שהיחסים האלה לא ייבנו על בסיס של "תן וקח", לא בפעולות הגשמיות ולא על ידי סחר חליפין. הדרגה הזאת תיסוג לאחור ותיעלם מתוך תפיסתנו, ובמקומה אנחנו נרגיש יותר ויותר את המהות הפנימית של הקיום, את היחסים העמוקים האמיתיים בינינו.

כך אנחנו נעבור בתפיסתנו למדרגה הבאה שלא קיימת בעולם שלנו, כי העולם שלנו הוא רק הטבע הדומם, הצומח והחי, ודרגת ה"אדם" אינה שייכת אליו. אם אתה רוכש אותה, אז כל יתר הדרגות נכללות בה ונעלמות. ואז נרגיש פתאום שאנחנו עוברים לעולם של כוחות ולא עולם חומרי. מסתבר, כי "חומר" הוא הרצון לקבל ולא הדמויות הגשמיות שמשתקפות כמו צללים בתוך המראה של הרצון שלנו.

הטכנולוגיה המודרנית תומכת בתפיסה כזאת. בשנים הקרובות אנחנו נראה כיצד אנשים נפתרים מהעיסוקים הרגילים שלהם וכאילו נשארים בלי כלום. אז לשם מה אנחנו בכלל נחוצים?

אנחנו נחוצים, אך לא כגופים. אחרי הכול, "אני" זה משהו נצחי, אין סופי, ואנחנו עולים למדרגה הזאת בעזרת החינוך האינטגרלי שמאפשר לנו להתקדם ברַכּות ובנוחות ולא תחת מטר של מכות שאינו משאיר שום ברירה אחרת.

אסור להתייאש בדרך הזאת, כי המאמץ הרוחני הקטן שלנו הוא הרבה יותר גדול מכל המאמצים הגשמיים. אם אנחנו חושבים קצת יותר, "לוחצים" קצת יותר חזק בהתפתחות הרוחנית, אז שום פצצות וטילים לא יצליחו לעמוד בפני זה, וגם מיליוני שונאים שלוחצים עלינו יהיו חסרי אונים.

עלינו להבין את ההבדל בין העוצמה הרוחנית לכוח הגשמי. כפי שכותב בעל הסולם, שכל דרגת ה"חי" שווה ל"מדבר" אחד. בעצם, אין כאן קנה מידה להשוואה, ההבדל בין המדרגות עד כדי כך גדול. צריך רק לחדור מעט פנימה ואתם תראו שאנחנו מגיעים לפורים…

מתוך שיעור על פי מאמרו של רב"ש, 25.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
"ישנו עם אחד"
כל הדרכים מובילות לאדם
למלא את אוצר האגואיזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest