דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מאושר בעולם הזה ובעולם הבא

מאושר בעולם הזה ובעולם הבא

"מאושר תהיה בעולם הזה", הכוונה היא שמי שמסיים את שחרורו מהאגו ורוכש תכונות אלטרואיסטיות, מתחיל חיים מלאי משמעות, משיג שלמות, אושר וכל טוב, שטמונים במחשבת הבריאה. האדם רוכש את משמעות החיים גם בעולם הזה ובמיוחד בעולם הבא.

הערה: מערכת נכונה מורכבת משני כוחות: כוח דוחה וכוח מושך. כל הטבע פרט לאדם מושתת על שני כוחות אלו. לכן אנחנו חייבים בקשר  בינינו, גם עם עצמנו וגם עם אנשים אחרים, במשפחה, בקבוצה, בעם, בעולם, להשתמש בהכרח במערכת מאוזנת, בשני הכוחות האל: גם בכוח החיובי וגם בכוח השלילי. בכך מסתכמת האקטואליות של חכמת הקבלה, ובכך טמונים הייחודיות והכוח שלה: היא מאפשרת לנו להגיע לאיזון בכל המערכות, במשפחה, בעבודה, בגן ילדים, בבית הספר, במסגרות המדינה ובעולם.

שאלה: האם שני הכוחות האלה, קבלה והשפעה, חייבים להיות מאוזנים בקשר בין בני האדם במובן שעלינו לאזן בין כמה אני רוצה לקבל ממך וכמה רוצה לתת לך?

תשובתי: כן. אנחנו לא מדברים על השמדת האגו, אלא רק על הצורך לאזן אותו בצורה נכונה. כלומר באותה מידה שבה אתה יכול להשתמש בכוח החיובי, ביכולתך להשתמש גם בכוח השלילי. מצד אחד יש קו שמאל, מצד שני יש קו ימין, ובאמצע השילוב ביניהם, הקו האמצעי. קו שמאל, האגו, קו עוצמתי, שלילי. קו ימין, אלטרואיזם (תכונת השפעה), חיובי. הכוח השלילי מושך אליו הכול, ואילו הכוח החיובי משפיע הכול. הקו האמצעי מורכב דווקא משיתוף פעולה הדדי נכון ביניהם, מאיזון, כמו בכל מערכת טכנית. הכול צריך להיות באיזון, אבל האיזון הזה ושיתוף פעולה הדדי לא קיימים בחברה האנושית. חסר בנו קו ימין ועלינו למשוך אותו אלינו בעזרת "אור מקיף" משימתנו העיקרית היא למשוך את האור המקיף, ובכך עוסקת חכמת הקבלה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 2.10.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest