דף הבית / כלכלה / כסף / מאה חסרי מנוח

מאה חסרי מנוח


ידיעה: "קרוב למאה פעילים אירופאים פרסמו פנייה לשלטונות אירופה בכתב העת הבריטי Financial Times . הם מכנים את עצמם "אירופאים חסרי מנוח". בפנייתם הם דורשים משלטונות האיחוד האירופי לפתור את משבר החוב בהקדם האפשרי, מפני שעיכוב עלול להביא להרס המערכת הפיננסית העולמית כולה.

"האירופאים חסרי המנוח" קוראים לשלטונות אירופה לבנות משרד אוצר משותף לכל גוש האירו, הם דורשים להגביר את הפיקוח המשותף, וליצור מדיניות שתוכל להביא לצמיחה כלכלית יציבה של המדינות, מפני שבעיית החוב אינה יכולה להיפתר ללא צמיחה כלכלית".

התייחסותי: שום דבר מתוך ההצעות הללו לא יוכל להתממש בפועל, מפני שהם מתבססים על מצב האדם והחברה בעבר, כשהאדם היה "אינדיבידואליסט ואגואיסט בין הדומים לו". ואילו היום הוא כבר "אינדיבידואליסט ואגואיסט בתוך רשת הערבות ההדדית".

אם לא ניקח בחשבון שהעולם נעשה תלוי באופן גלובלי וקשור באופן אינטגרלי, לא בקשרים הכלכליים, התעשייתיים והמסחריים שלנו, אלא מתוך עצמו, כתוצאה מהתפתחותו – לא נצליח בשום דבר, ואף פעם לא נקלע למטרה. אנחנו חייבים לקחת לתשומת ליבנו את התנאים החדשים, את התלות ההדדית בינינו, בשעה שאנחנו ניגשים לפיתרון בעיותינו הפרטיות והמשותפות.

ידיעות קודמות בנושא:
רק אינטגרציה מלאה תציל את אירופה
גרמניה תציל את גוש האירו?
חייבים לשנות את המבנה של אירופה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest