דף הבית / חינוך, ילדים / לתת לצעירים לחיות

לתת לצעירים לחיות

שאלה: הבדידות בקרב המתבגרים ברחבי העולם זינקה בעשור האחרון. מחקר בינלאומי חדש מצביע על כך שיתכן וזה קשור לשימוש בסמארטפון. חוקרים סרקו למעלה ממיליון סטודנטים ב-37 מדינות, וב-36 מתוכן תחושות הבדידות עלו בצורה חדה בעשור האחרון. העלייה הייתה גדולה יותר בקרב בנות מאשר בנים, והטענה היא שבני נוער בילו פחות זמן באינטראקציה אישית ויותר זמן בשימוש במדיה דיגיטלית שאינה מייצרת קרבה רגשית. מה דעתך על המסקנה של המחקר?

תשובתי: יכול להיות שהמחקר נכון, השאלה עד כמה המתבגרים סובלים מהתופעה. אם למשל תסגרי אותי בחדר לכמה שנים, ואקבל רק מה שאני צריך, זה יהיה מאוד דומה לאיך שאני חי עכשיו. אפשר לומר שאני כבר בן שבעים פלוס, אבל אני חי כך כבר שנים רבות. אני חושב שאנחנו מודדים את הדור הצעיר בכלי המדידה שלל הדור הקודם, בזמננו היו בילויים, נסיעות, ים ועוד, אבל היום זה שונה, הדור חכם יותר, דור שהרגיש ומרגיש מרחוק את כל הדברים האלה כמו "חכם הרואה את הנולד", כל זה לא מושך אותו. הוא כבר ראה הכול, בניינים, ערים, גבעות, יש לו הכול, אם לא בצורה פיזית אז בצורה וירטואלית. לכן לא נראה לי שהם סובלים, זה האופי של הדור, הם מוכנים להיות קשורים למשהו פנימי וכך להמשיך לחיות. הם כביכול שואלים, מה אני ארוויח אם אצא החוצה? אפשר להזמין פיצה וקולה הביתה, לשבת מול המחשב ויש לי הכול. מקסימום אני מזמין חבר או חברה ומבלה. היום לכל ילד יש חדר משלו וטוב להם ככה. אני מבין אותם, אני לא מרגיש בכך שום משבר.

שאלה: מה בכל זאת ימלא את הדור הזה? מה יגרום להם סיפוק אמיתי?

תשובתי: הדור הזה ימצא את עצמו בדברים היחודיים שלו, לא במה שאנחנו חושבים שהם ראויים ומיוחדים. הם מסתכלים פחות מאיתנו על כסף, כבוד, מושכלות, אוכל, מין, משפחה, הם לא שייכים לדור שבו לא היו מכוניות ואחר כך הומצאו, לא היו מטוסים ואחר כך נבנו, עבורם הכול פתוח, יש לפניהם הכול והם לא רואים את הדברים האלה כמטרה שהם צריכים להשיג, לכבוש, להצליח, להרוויח, למשוך.

שאלה: הפער אכן מורגש, מה ניתן לעשות כדי לגשר על הפער הזה? כי הוא יוצר חוסר תקשורת ואי הבנות, יש ממש קודים שונים של תפיסה.

תשובתי: צריכים להסביר לדור הבוגר, להורים, שהילדים שלהם זה דור חדש ואין צורך להיכנס לחייהם. צריך לתת להם לבנות את חייהם בעצמם. איך? לא חשוב לנו, אנחנו צריכים לתת להם לזרום כמו שהם רוצים, והם כבר יסדרו את עולמם. יהיה להם טוב או רע, מה שלא יהיה, אנחנו צריכים לתת להם לחיות.

 

מתוך שיחת כתבים, 3.8.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest