דף הבית / כללי / לתפוס את העולם כתופעה של הבורא

לתפוס את העולם כתופעה של הבורא

שאלה: האם אירועים רוחניים וגשמיים קיימים כבר כתרחיש מבויים מראש?

תשובתי: בוודאי, כך הם מתגלים. האם אנחנו מבצעים אותם? העולם מופיע לפנינו בצורות החדשות שלו ועלינו ללמוד, להבין, לתפוס ולקשר אותם עם עצמנו וכך להתקדם.

כאשר מסדרים לך בכל רגע תמונה של העולם, עליך להסתגל אליה, להבין אותה, להתחבר אליה, ולהשתדל לעשות אותה טובה יותר. ההתקדמות שלך מסתכמת באופן שבו אתה תופס את העולם הסובב. בעיקרון, כל פעם עליך לתפוס את העולם כתופעה של הבורא. אתה מתאר לעצמך עד כמה אנחנו נמצאים במצב מקולקל אם העולם מצטייר כנורא, מלא בדיכאונות, במתחים נוראיים.

שאלה: נניח שהתגלתה לי איזו תמונה, מה צריכה להיות הפעולה הראשונה שלי, האם יש לומר "אין עוד מלבדו"?

תשובתי: בראש ובראשונה עליך להבין שהבורא הוא הכוח העליון שקובע, פועל וממלא הכול. מה שהכוח העליון מראה לך מהווה שלמות, אבל לפי מידת חוסר השלמות שלך אתה מקלקל את התמונה הזאת כשאתה מביט עליה ללא "משקפיים", אלא דרך מעטה האגו שלך.

שאלה: כלומר, עליי להצדיק הכול?

תשובתי: לא סתם להצדיק, אלא לראות ולהרגיש את השלמות הזאת. בהמשך עליך להתחבר אליה כך שדרך ההשגה, דרך התיקון של חוסר השלמות עד לדרגת השלמות, אתה תתמזג עם הבורא. מצד אחד של המסך זה הוא, ומצידו השני אתה.

שאלה: ואם אני מבין שאני לא יכול לשייך את הכוח הזה ל"אין עוד מלבדו", לא יכול להצדיק אותו?

תשובתי: יש לך הזדמנות להתפלל, לבקש שהוא יתקן אותך ושתראה את העולם כמושלם. אם אתה רוצה זאת כדי להרגיש טוב, לא תקבל כלום. אבל אם אתה רוצה להרגיש את העולם כמושלם כדי לא לקלל את הבורא, מפני שכואב לך מזה, אז תקבל. אתה מבקש מהבורא לתת לך כוח כדי לראות אותו כמו שהוא באמת: טוב ומטיב.

מתוך שיעור וירטואלי, 26.08.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest