דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשרוף אחריי את הגשרים

לשרוף אחריי את הגשרים

"אל תפנו אל האבת ואל הידענים אל תבקשו לטמאה בהם אני יהוה אלהיכם." ("ויקרא", פרשת "קדושים", פרק י"ט, פסוק ל"א).

אסור להסב פנים לאחור ולמשוך אליכם את העבר. כל מה שעבר, צריך ממש לשרוף אחריך כך, שלא תישאר לך האפשרות לעשות צעד לאחור, כי מאחורה יש מדרון תלול! התנועה צריכה להיות רק קדימה.

"אבת", זה הרצונות הקודמים המתים שלך, ולא הגופים הביולוגיים שנפטרו. בתורה מדובר רק על הרצונות שעוברים שינויים – מרצונות אגואיסטיים לאלטרואיסטיים.

לכן, "אל תפנו אל האבת" מסמל, לא לפנות לרצונות שכבר עוּבדוּ. לא צריך לנסות להיכנס שוב לתענוגים הקודמים שהרצונות ההם הסבו לך.

לא צריך להצטער על הזמנים הכי טובים שעברו, כאשר היה לך כל כך טוב, ואילו עכשיו, רע. כל הנטייה היא רק קדימה! ואפילו כל מצב נוכחי, הוא בכל זאת תמיד טוב יותר מאשר הקודם, אף שבינתיים הוא יכול להיות לא נעים עבורך.

לעיתים קרובות, אצל אדם שעולה בסולם הרוחני מתגלה משיכה עצומה לייסורי מצפון. הוא מתחיל לנזוף בעצמו ולאכול את עצמו: "מה עשיתי? למי ואיך? למה?". צריך לפחד מזה מאוד.

חייבים לשייך הכול לבורא. רק הוא, בזה שמנהל אותך, מעורר בך את המצבים הללו. והם כולם הכרחיים. אתה יכול לתקן כל אחד מהם בהרגשה שלך רק בזה שתשתוקק אליו.

לכן, בראש ובראשונה, צריך מיד לקבֵּעַ את כל מה שיש בך, עליו, כדי שברגע הספציפי הזה, במקרה הספציפי הזה, אתה תשיג את המצב הטוב ביותר.

אם זה איננו, זה סימן שאתה לא מתוקן ברצונות שמורגשים על ידך, מפני שעם הרצונות המתוקנים אתה חייב להרגיש את עצמך במנוחה מלאה. בקו של התנועה שלנו הכול ננעל באופן קונקרטי מאוד על כל נקודה.

שאלה: אני מגיש את תוכנית הטלוויזיה שנקראת "נקודה שבלב", שבה החברים מספרים על החיים שלהם. חלקם אומרים: "הודות לזה שהתחלתי ללמוד קבלה, אני פתאום הבנתי כמה עלבונות גרמתי לאשתי, לקרובים שלי".

תשובתי: זה עבר, ולא צריך לחשוב על העבר. הזיכרונות ממש קוברים את האדם באדמה, ממיתים אותו. הוא מתחיל לחיות את העבר. והעיקר, זה שהוא סבור שכל מה שהיה, זה הוא עשה, בעוד שהכול עשה הבורא.

התפקיד של האדם הוא לא לנבור במצבים האלה, אלא לקבל אותם כטובים ומושלמים! כאן צריך להסתכל, מה אתה יכול לעשות כדי לתקן איך שהוא את מה ששייך אליך ואיך לתקן את עצמך. וכאן מתחיל הבירור של האדם כלפי הסביבה שלו.

שאלה: אתה סבור, שהאדם מסוגל להבין מאיפה זה בא?

תשובתי: זה תלוי בסביבה. יחס כזה למתרחש צריך לרחף באוויר. ואז האדם לא יוכל לשכוח שהכול בא מהבורא ויהיה כל הזמן מכוון אליו.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 16.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אל תצטער על מדרגה שתוקנה!
מי שנולד היום, אינו אחראי על אתמול
לשרוף את הגשרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest