דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשנות את עצמי ולא את העולם

לשנות את עצמי ולא את העולם

שאלה: האם אנחנו צריכים להסכים פנימית עם כל ההפרעות שמגיעות מהעולם החיצוני?

תשובתי: בדרך כלל התגובה הראשונה של האדם על מה שמתרחש בעולם, זה רצון לשנות הכול, לארגן את העולם מחדש, לשנות את הגבולות, להבריא את הכלכלה. כזאת תגובה טבעית של האגו שלנו, כלומר של עצמנו, מתגלה עד שאנחנו פתאום מתחילים להבין שכל זה שטויות!

איפה ראיתם ששינוי של מערך אחד לאחר עזר להיטיב את המצב? בסופו של דבר, להיפך, נהיה גרוע יותר. תחילה נדמה לנו שהכול הולך טוב, שכביכול השגנו משהו ושהכול בסדר. אבל כעבור זמן מה מסתבר, שנהייה הרבה יותר גרוע ממה שהיה קודם לכן. וזה טבעי, מפני שאנחנו לא מתקדמים לקראת התיקון.

עכשיו נשאר לנו רק להכיר ביחס הלא מתוקן שלנו לעולם.

כל מה שרק מתרחש בעולם, אפשר לתקן רק על ידי התקרבות שלנו לבורא, מפני שהכול נובע ממנו כדי לדרבן אותנו להתקרבות אליו. אנחנו כל הזמן מתרחקים מהבורא. אם אנחנו נבין שצריך להשתוקק אליו, אז באמת נתחיל להתקרב למשהו טוב. אבל בסופו של דבר הוא ירחיק אותנו יותר ויותר, כדי שאנחנו נגיע להכרה של האגו המלא שלנו.

כאשר אנחנו מתחילים לפחות במקצת לתקן את עצמנו, אנחנו מתקדמים הלאה לתוך האגו שלנו כמו קווים ימין ושמאל, וכבר מבינים איך לפעול הלאה. מופיעה אצלנו שיטה איך לעבוד עם המשבר, ואנחנו מתקנים אותו, בכך שמתקרבים מעליו לבורא. על ידי זה שאנחנו מתקנים את עצמנו, אנחנו מסירים ומסלקים את המשבר, מבלי לגעת בכלכלה, בחינוך, בהשכלה, בטכנולוגיה, בשום דבר. זה הכול שטויות, מפני ששינוי וארגון מחדש של כל התחומים הללו בכל מקרה לא מבטיח שום דבר טוב.

אבל ככל שאנחנו נתקרב בצורה הדוקה יותר לבורא, כך רחוק יותר הוא יוכל להרחיק אותנו ממנו, בזה שמגלה את הרע, ואנחנו באופן כזה נעביר מהר יותר את כל הרע לטוב. לכן לא צריך לשאוף לשנות את העולם, את החברה, את כל תחומי החיים.

כל מה שאנחנו צריכים לעשות, זה לשנות את האדם כיסוד לשינוי העולם. דווקא את זה אנחנו צריכים ללמוד בעצמנו, להסביר לאנושות וללמד אחרים.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 07.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לשנות את האדם
הענן המוזר שירד על העולם
יציאה מהמשבר: לשנות את עצמך בהתאם לעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest