דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשנות את הבורא או את עצמי?

לשנות את הבורא או את עצמי?

laitman_2009-05-xx_ny_4848.jpg

שאלה: אתה הזכרת מספר פעמים שהקבלה היא מדע. האם יש מקום בקבלה למושגים כמו "היבט פרטי או אישי של אל-וקים" ו"דרך תפילה ודרך מסירות"?

תשובתי: בקבלה, הכוח העליון נקרא "טבע" או "בורא". אתה יכול לקרוא לו "אל-וקים". אבל הכוח העליון הזה הוא לגמרי לא אותו הדבר שאליו מתכוונים האנשים הדתיים. זאת השפעה פיזית ברורה, מוחלטת, טובה, על כל מה שקיים. השפעה קבועה שלא משתנה. לכן, אם האנשים הדתיים ולא משנה מאיזו דת יהיו, מבקשים שאל-וקים ישתנה, אז בעקרון תפילותיהם מכוונות לזה. אך, האנשים שלומדים קבלה, שואפים להשתנות בעצמם, מכיוון שהם מבינים כי אל-וקים הוא אבסולוטי [מוחלט].

אם הוא הטוב המוחלט והאהבה המוחלטת, אז אני לא יכול לבקש ממנו שהוא ישתנה, הוא גם ככה הטוב והאוהב המוחלט. המושג אבסולוטי, כבר מדבר על כך שאין ממי לבקש. לדוגמא, כיצד אתה יכול לבקש מאמא שאוהבת אותך באופן מוחלט, להיות עוד יותר טובה אליך?.

כל ההשתוקקות והעבודה של האדם, היא לשנות ולמתוח את עצמו להיות הדומה לבורא. לכן, "אדם", נקרא כך, מהמילה "דומה". עליו להגיע עד "לדרגה" הזאת, כדי להשיג את "השתוות הצורה".

ולכן, הקבלה אינה קשורה לדתות מסוימות. ולפי היחס שלה כלפי העולם, היא נקראת מדע.

מתוך כנס בגאורגיה, שיעור מס' 1, שאלות ותשובות, 05.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אתאיזם, דת וקבלה
לשנות את העליון או לשנות את עצמי
להתפלל כדי להשתנות

One comment

  1. שלום!
    מאוד מעריכה את הגישה הרוחנית האוטונומית כל-כך שמעורר הר.לייטמן בתלמידיו,ומסרב להקרא:"רב" במובן המקובל הסמכותי הנותן רשות…חסרה לי מאוד מאוד מגבילה-נשית לדמותו,מורה-רוחנית לצידו,שתאזן את "צבא-הבנים" הדומיננטי כל-כך. יותר ממחצית מאוכלוסיית עולמינו הם נשים, והמערכת-הנפשית שלנו דורשת מענה נוסף ואחר. למה לא קמה גם מורה-מקובלת לתת מענה רוחני/נפשי משלים,שלא חלילה על חשבון הרב, אלא מתוך עבודת-צוות משותפת,למען אותה מטרה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest