דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשם מה נבראה כל האנושות

לשם מה נבראה כל האנושות

שאלה: פעמים רבות אתה טוען שהבורא מתגלה בעשירייה, בקרב עשרה בני אדם. האם יש לזה הוכחות? אם כך, בשביל מה יש צורך בעולם הזה כמות כזאת של בני אדם ורבגוניות של הטבע?

תשובתי: בוודאי שלעולם אין צורך בשום דבר, פרט לעשירייה אחת, שבסופו של דבר מהווה את המערכת הכללית השורשית שלו בעולם אינסוף, והיא נקראת הוי"ה. היא מורכבת מעשרה חלקים עיקריים.

המערכת הזו החלה להתפשט בהדרגה מעולם אינסוף, להתרחב, להתחלק להמון עשיריות, כמו בתגובת שרשרת. באחד השלבים הן נשברו והשיגו מערכת מסוימת, שנקראת "אדם". אחר כך היא התנפצה ובכך הסתיימה התפשטות המערכת העליונה מלמעלה למטה.

כך הופיע העולם שלנו ואנחנו בתוכו. כעת עלינו לאסוף את עצמנו בצורה הדומה לעשירייה הזאת. כולנו יחד, עד כמה שזה אפשרי במסגרות של העולם שלנו, בעזרת האור העליון, שיורד מהדרגה הבאה של הטבע. וכך לעלות בהדרגה, עד שנתחיל להרגיש קיימים בעולם אינסוף.

שאלה: אז בשביל מה כל המציאות הזאת, כל העולם הזה? למה הבורא לא ברא רק עשרה בני אדם?

תשובתי: כדי שתהיה לנו בחירה חופשית. עלינו להגיע למצב הזה באופן מודע, כדי שבביטוי של הרצון החופשי שלנו, בניסיונות, בקרבות, בכל מה שרק אפשר, בהדרגה לקבוע, להרגיש, לחפש: "היכן האמת הזאת? היכן נמצאת משמעות החיים? למען מה אנחנו חיים? בשביל מה סובלים? לשם מה קיימים?". את הבעיות האלה האדם צריך לפתור באותו חופש יחסי שניתן לו.

שאלה: האנושות קיימת 70 אלף שנה, וכל זה כדי שהיום רק כמה עשרות אלפי בני אדם יתפסו ויבינו שמטרת הבריאה זה איחוד?

תשובתי: כן, עשרות בני אדם אלה, אלה החברים שלנו שבאמת מודאגים מהשאלה על משמעות החיים ורוצים לדעת את התשובה עליה. לא מעניין אותם הקיום בעושר רווחה ונוחות. הם רוצים לדעת, מהי מטרת החיים. לכן יש מעט בני אדם כאלה, אבל הם מהווים את הנקודה הגבוהה ביותר בפירמידת האנושות.

מתוך שיעור וירטואלי, 8.10.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest