דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / לשם מה ללמוד מונחים קבליים

לשם מה ללמוד מונחים קבליים

laitman_2009-07-21_0191_us-70.jpg

שאלה: אם כל כך חשוב לדעת את משמעותם המדויקת של המונחים הקבליים, אפילו לרשום אותם על פיסות נייר וללמוד בעל פה, אז מדוע נאמר תמיד, שאנחנו לומדים תלמוד עשר הספירות לא בשביל ההבנה בשׂכל, אלא להמשכת האור המקיף, שעובד בצורה נסתרת?

תשובתי: אנחנו לומדים מונחים קבליים לא כדי להבינם בשׂכל, אלא כדי לקרב את עצמנו למשמעות האמיתית של הטקסט.

כשאני קורא על "למעלה יותר" או "למטה יותר" בעולם הרוחני, ומשווה עם מה שנחשב "למעלה יותר–למטה יותר" במובן הגשמי, זה נותן לי התרשמות, עד כמה אני רחוק מהאמת. זה מביא אותי להכרת הרע שלי, הכרת הטעות שלי. ההרגשה הזאת מתקנת את התכונות שלי, מעוררת בי רצון להשתנות, למשוך את הכוח העליון, שיתקן אותי.

מפני שאם אני בשׂכל החיצוני שלי מבין, שקיימת בי הגדרה לא נכונה של מה שכתוב בספר: למשל, "אור", "בורא", "שמש", "עיגול", אני בזה מכפיל בתוכי את המרירות מהפער שביני לבין האמת. והכאב הזה הופך לתפילה. לימוד כזה בכלל לא מיועד עבור השׂכל.

כל המדידות שלנו נערכות לא בשׂכל, אלא בתכונות שלנו. לימוד נכון של ההגדרות לא מביא להבנה אבסטראקטית, אלא לרצון להימצא בתכונות האלה! כלומר, אני רוצה להשתנות בעצמי, כדי שההגדרות האלה ידברו עליי, כדי שהן יהפכו למודל שלי, לשׂפה שלי. כדי שאם אני אשמע "מעלה יותר-מטה יותר", אני אבין שזה מעלה או מטה בחשיבות ביחס להשפעה. ו"משמאל – מימין", זה ביחס לאור חכמה או חסדים.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם, "תלמוד עשר הספירות", 20.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הגדרת מונחים – המפתח ללימוד הקבלה
הלימוד בפתח הגילוי
ממסך גשמי לרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest