דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך – הוא השלטון!

חינוך – הוא השלטון!

מיכאל לייטמן

שאלה: איך בחברה מתוקנת, שעליה כותב בעל הסולם, יקבעו את רמת ההכרחיות לחיים? כל אחד יחליט לעצמו, או אלה שינהלו את החברה הזאת (ממשלה), יקבעו רף קבוע לכולם?

תשובה: כנראה שבעתיד ייווסד ארגון עולמי כלשהו (ממשל עולמי), כמו שנאמר: "אין בירה ללא שליט". זה יהיה דירקטוריון של חכמים, שנמצאים בהשגה של העולם העליון, כלומר של המצבים הבאים, העתידיים שלנו, ושיכולים לנהל את כל האנושות בצורה מדויקת, דווקא בזכות העובדה שהם משיגים את העתיד שלנו כבר היום!

"לשלוט", משמע "לחנך", ללמד את האדם כיצד לשנות את עצמו כדי להגיע יותר ויותר להשתוות הצורה לתכונת הטבע – הבורא לתכונת ההשפעה והאהבה! בהתאם למידת השתוות הצורה, אנחנו נרגיש את עצמנו יותר מושלמים, נצחיים ומלאים. אבל כל אחד יצטרך לבצע את השינויים האלו על עצמו, מרצונו הטוב ובאופן עצמאי.

לכן הניהול כולו יתבצע דרך חינוך. הרי אם מדובר בחופש הבחירה של אדם לשנות את עצמו להיות "דומה לבורא", אז הסביבה (החברה והמדינה) תהיה חייבת לעזור לכל אחד להגיע להכרה שהוא חייב לתקן את עצמו. שרק על ידי תיקונו יוכל לשנות את חייו הגשמיים ולהגיע לקיום הנצחי!

הניהול של מיליארדי האנשים על פני כדור הארץ על ידי הממשל הרוחני מסתכם בהבהרה הזאת ובהענקת אפשרות לכל אחד להשתנות באופן אישי ועצמאי.

חינוך בעצם הם ה"מושכות" היחידות, שנמצאות ברשות הממשלה. שאר האמצעים שנוסדו על בסיס דיכוי החופש, חוסר יעילותם והנזק שלהם עוד יחשפו. לכן החינוך חייב להיות שונה כבר מהימים הראשונים של חיי האדם בעולם הזה, ובכל מוסדות החינוך!

במילים אחרות, צריך להביא את האדם למצב, שבו יתחיל לחוש את המכות, להרגיש את התגובה השלילית של החברה, שאותה יגלה בעצמו. זה ישנה אותו ויעשה אותו לאדם טוב יותר.

kab_sifria_40.jpg שיעורים על פי כתבי הדור האחרון
kab_sifria_40.jpg שיעורים על פי המאמר "בנין החברה העתידית"

ידיעות קודמות בנושא:
הכול תלוי בהערכת הסביבה
חיים ללא מותרות מועילים לכולם
מה ממלא את רצונות האדם?
האדם חייב למלא את ליבו
ידיעות נוספות במדור: דור אחרון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest