דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשטוף את עצמך בספרי מקור

לשטוף את עצמך בספרי מקור

שאלה: הרגשה של עימות וניגודים פנימיים חייבה אותי להגיע לחכמת הקבלה. אני משתדל להתכלל בקבוצה, בלימודים, וכתוצאה מכך אני מתחיל להרגיש עימות פנימי גדול יותר ולחץ פנימי. מאיפה אפשר לקחת כוחות כדי להצדיק את הניגוד שגדל? הרי אני לא מרגיש בכלל את המטרה, שעליה אתה מדבר. אני מרגיש, שמרצוני החופשי אני כביכול מטביע את עצמי בתוך עבדות גדולה יותר, לתוך מצב של ייאוש וחוסר רצון.

תשובתי: הייאוש דוחף אותנו קדימה. אין שום אפשרות אחרת בחיים לגלות את המטרה, את הנחיצות בבורא. דווקא זה מוביל אותנו קדימה. אחר כך אנחנו מתחילים לגלות בהדרגה חוקים חדשים של הטבע. עליך לקרוא יותר ספרי מקור.

שאלה: למדתי באקדמיה הבינלאומית לחכמת הקבלה, אני מכיר את כל ספרי המקור, קראתי אותם. אבל להסיק מסקנות זה דבר אחד, המצב הרגשי הפנימי זה דבר אחר לגמרי. כאן התפיסה האינטלקטואלית לא עוזרת. למשל, כאשר אני שומע על הרגשה כמו שמחה, אז אני מגיע למבוי סתום.

היכן הכלים? כיצד אפשר לנצל זאת כדי להימצא במצב נורמלי ולהתקדם למטרה?

תשובתי: שנים רבות הייתי במצב כמו שלך, עד שהתחלתי להבין את ההכרחיות של המצבים הללו ולהתעלות מעליהם. זוהי דרך ארוכה מאוד. ההרגשות שלך לגמרי נכונות. אתה אומר הכול נכון. קביעות טובות ומדויקות. כל הכבוד! תשטוף, את עצמך בקריאת ספרי מקור. ובשום אופן אל תעסוק בנבירה עצמית: למה אני מרגיש כך, ואיך אני, ואני כזה מסכן וכולי. לא. אך ורק קריאה, קריאה, קריאה. למלא את עצמך בקריאת חומר מתוך המקורות.

מתוך שיעור וירטואלי, 17.11.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest