דף הבית / הכול על הקורונה / לשחזר את העולם

לשחזר את העולם

שאלה: דעת החברה הרגילה את האנשים לחיות לפי העקרונות של צריכה אין סופית, מתוך מחשבה שזו פסגת הציביליזציה. איך עכשיו בזמן בניית יחסים חדשים בחברה לא נטעה?

תשובתי: מגפת הקורונה שפקדה אותנו זו רק ההתחלה, מכה ראשונה קטנה. זו אפילו לא מכה אלא דחיפה קלה, כדי לנער אותנו מעט. בכל מקרה נגיף הקורונה יעצב אותנו מחדש ללא רחמים. אנחנו נראה עולם מפורק והרוס, שכבר לא נוכל לנהל אותו על ידי האמצעים הקודמים שלנו. לא מפעלים, לא חברות, שום דבר לא יעבוד כפי שצריך. הכול צריך לעבור שלב חדש לחלוטין, ממש שחזור, שינוי נכון לתנאים החדשים שמתגלים.

נגיף הקורונה שינה במקצת את העולם לאינטגרלי. כבר מובן לנו שאנחנו לא מותאמים לעולם הזה. אנחנו אפילו לא מבינים באיזה אופן אפשר לחזור לעבר, אבל לעבר אסור לחזור. במקרה כזה שני מיליארד בני אדם יישארו ללא עבודה. איך הם יאכילו את עצמם? או שבאופן כלשהו אנחנו נספק להם את ההכרחיות?

היום מדינות מבזבזות מאות מיליארדי דולרים, כדי להרגיע את האזרחים ואת שוק העבודה באופן כלשהו. הדולרים האלה נעלמים, ולא נוכל לדרוש אותם חזרה לקופת המדינה. לכן אנחנו רואים שלמדינות החזקות בעולם יש רק כוח אבל אין ראש. לפנינו ניצבת בעיה גדולה מאוד.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 30.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest