דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לרשעים אמת משלהם

לרשעים אמת משלהם

Laitman_2011-07-10_6163_w.jpg

צריך לחלק לשני חלקים את התוצאה של כל פעולה שלי, של כל מצב שלי:

  • המצב בעצמו שקיבלתי בא מהבורא, וזה תמיד טוב.
  • ואילו אני, בהתאם לרצונות שלי, יכול לקרוא לעצמי "רשע" או "צדיק", בהתאם לכך, האם אני מצדיק את המצב הזה.

ובנוסף, לפי אילו קריטריונים אני מצדיק אותו? אם נעים לי, אז כמובן שאני מצדיק את זה. אז מי אני במקרה כזה: "רשע" או "צדיק"? אני רשע מפני שאני מצדיק את הבורא באופן אגואיסטי.

ויכול להיות גם להיפך: המצב שלי רע עבור הרצון לקבל וטוב עבור הרצון להשפיע מפני שהוא מאפשר להתקדם. יוצא, שהבורא עוזר לי בכך שנותן לי הרגשה רעה, כדי שאני לא אשאר במקום, כדי שאראה שיש לי עוד מה לתקן ביחסים איתו.

תמיד צריכות להיות הערכות עצמיות נכונות ומדויקות. הכול תלוי באדם שמשיג את המצב הנתון, שמברר אותו בצורה הנכונה ומגיע לדרישה. אז מה הוא דורש? את כוחות ההשפעה ולא יותר.

כי אם אני מבקש היטב אז הבקשה הזאת תהיה אגואיסטית. ולדרוש רע עבור האגו שלי אינני מסוגל. בכל פנייה כזאת מסתתר אותו האגו. אם כך, איך אפשר להשתוקק להתקדמות למצב הבא, שללא ספק מסב רע לאגו שלי? האם אני יכול לבקש מהבורא שיתקן אותי, שייקח ממני את הדבר החשוב ביותר שיש לי עכשיו? זו לא תהיה כמיהת הלב, אלא סתם מילים שלא נחשבות ברוחניות.

לאדם אין שום אפשרות להתפלל לבד על התיקון. הדרך היחידה היא לפנות מתוך ה"נקודה שבלב" מבלי להוסיף שום דבר מעצמי כי בי קיים האגו, וגם להיכלל בקבוצה. רק יחד עם החברים אני יכול להוסיף את החלק שלי ל"תפילת רבים" על התיקון. והיא תעזור לנו.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 29.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שכר במקום עונש
משימה מכובדת: להפוך לצדיק
"שבע ייפול צדיק וקם"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest